Jocurile Olimpice de Iarnă de la Vancouver s-au dovedit a fi un business reuşit pentru organizatori

Estimările specialiştilor ce prevedeau peste 250 de mii de turişti pe perioada competiţiei au fost deja depăşite încă din ziua a zecea a evenimentului sportiv.

Birourile de presă ale poliţiei şi securităţii canadiene au dat publicităţii cifrele estimate iniţial ca existente, ceea ce înseamnă că jocurile canadiene pot fi desemnate deja un succes de casă.

La aceste veşti bune se adaugă şi rapoartele prvind cererea de bilete pentru concursurile sportive. Organizatorii au reuşit performanţa de a vinde toate tichetele de acces disponibile, cu mult înainte de a începe competiţia propriu zisă.

Astfel, în toamna 2008, în plina criză financiară mondială, s-au primit cereri de bilete de 350 milioane de dolari, ceea ce adeterminat COVAN să creeze un sistem de loterie pentru atribuirea acestora. Printre cele 1,6 milioane de bilete disponibile pentru probele sportive, organizatorii au vândut şi bilete de lux, cu coturi de pâna la 1.100 dolari pentru ceremonia de deschidere sau închidere, respectiv 25 mii de dolari pentru o lojă de 20 de persoane. La aceasta se adauga circa 400 de mii de bilete la 22 de dolari pentru ceremoniile de decernare a medaliilor, dar şi abonamente speciale de 30 dolari la antrenamentele oficiale ale campionilor.

Pe lângă afacerea reuşită a vânzării biletelor, oficialii au mai dat lovitura şi cu turiştii sosiţi pe perioada competiţiei. Potrivit lui Kevin Krueger, ministrul turismului din Columbia Britanică, cererea de cazare depăşeşte cu mult potenţialul existent al Vancouverului, ceea ce înseamnă că şi localităţile din împrejurimi vor participa la această afacere. De exemplu, la Whistler, tarifele merg între 350 şi 1.500 dolari canadieni pe noapte.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed