Lanțul de magazine Sephora, nevoit să retragă un ruj controversat

0

Celebrul lanț de magazine de cosmetice Sephora a decis să retragă de pe piață un ruj după ce denumirea lui a strârnit furia persoanelor cu dizabilități, informează CTV News, citat de r/News.

Rujul cu pricina a fost realizat în colaborare cu starul de reality show și artist de tatuaje Kat Von D și poartă denumirea „Celebutard” (joc de cuvinte între „celebrity” – celebritate și „retard” – persoană nedezvoltată din punct de vedere al intelectului). Urban Dictionary definește cuvântul drept „o persoană celebră cu un nivel de inteligență îndoielnic, se referă la valul de noi vedete anoste”.

 

 

Lansarea lui pe piață a stârnit reacții furioase pe rețelele sociale și a dus la numeroase petiții. 

 

Citeşte şi Patronii-căpșunari. De ce pleacă în lume constructorii

 

Ironia marketingului este că reclama pentru rujul „Celebutard” a apărut pe un blog dedicat părinților care au copii cu nevoie speciale. Aceștia au început o întreagă campanie online împotriva Sephora, la care s-a alăturat și actrița Lauren Potter, din renumitul serial american Glee, diagnosticată cu sindromul Down.

 

 

Sephora, care distribuie în exclusivitate linia de cosmetice din care face parte controversatul ruj, a emis un comunicat de presă prin care a anunțat că rujul a fost retras de pe piață.

 

 

„A ajuns în atenția noastră că numele unei nuanțe de ruj pe care îl distribuim a cauzat neplăceri unora dintre clienții noștri și nu numai. Ne cerem scuze pentru asta și vom opri distribuirea produsului în magazine, cât și online”, se arată în comunicat.

 

 

Controversa din jurul rujului lansat de Sephora a picat în mijlocul derulării unei alte campanii, intitulate Spread the Word to End the Word (trad. „Răspândește vorba pentru a opri cuvântul”), ce urmărește scoaterea din vocabularul uzual al cuvântului „retardat”.