Lanţul de trei stele Days Inn intră în România în 2010

“Vom deschide primul hotel Days Inn din România. Construcţia va fi finalizată la sfârşitul anului viitor, unitatea fiind localizată în provincie, nu în Bucureşti, dar nu pot oferi alte detalii. Dacă vom găsi locaţie, pe viitor, ţintim şi Capitala”, a declarat pentru Business ­Standard, Tinu Sebeşanu, CEO al companiei de consultanţă în domeniul ospitalităţii Trend Hospitality. Firma este reprezentant, la nivel local, al lanţului hotelier internaţional Wyndham, Sebeşanu fiind în poziţia de a coordona activităţile tuturor directorilor generali ai hotelurilor ce deţin francize sau operează prin contract de management brandurile Wyndham-Howard Johnson şi Ramada – în România. Sebeşanu spune că, pe viitor, cele mai sigure investiţii în hoteluri sunt unităţile de trei stele.

“Cel puţin pentru următorii cinci ani, viitorul investiţiilor în domeniul hotelier vor fi unităţile clasificate la trei stele sau trei stele superior. În cazul unităţilor de trei stele, raportul investiţie-cheltuieli-venituri are cea mai mare eficienţă. Acesta este şi motivul pentru care aducem Days Inn în România: pentru că este piaţa în care credem”, a explicat CEO-ul Trend Hospitality.

“Cele mai afectate hoteluri de criză sunt cele independente. Hotelurile afiliate beneficiază de puterea brandului, iar clienţii se vor îndrepta către siguranţă şi confort”, a adăugat consultantul. Criza nu a ocolit însă nici marile unităţi hoteliere afiliate unor firme internaţionale, prin reducerea tarifelor la cazare, ascuţindu-se “bătălia” pentru cote de piaţă. “Nu poţi să te mai numeşti business profitabil, reducând preţul la nesfârşit şi aşteptându-te să poţi să menţii calitatea serviciilor la un nivel ridicat. Discounturile au obligat hotelurile de cinci stele să ia din cotele de piaţă ale hotelurilor de patru stele, cele de patru au intrat peste cele de trei şi aşa mai departe. Revenirea la tarifele dinainte de criză este practic imposibil de realizat”, a spus Sebeşanu.

 

Tinu Sebeşanu, CEO al companiei de consultanţă în domeniul ospitalităţii Trend Hospitality, apreciază că piaţa hotelieră îşi va continua căderea cel puţin până în luna mai a anului viitor, când, într-un scenariu optimist, se va stabiliza.

Primele două luni ale lui 2010 vor fi cele mai dificile pentru hotelieri, cunoscute ca fiind luni “grele” şi în condiţii normale de piaţă, accentuarea crizei punând în mare dificultate businessurile hoteliere de pe piaţa locală.

“Primele două luni din 2010 vor avea un efect dărâmător pentru cei din industrie. Cine va avea puterea să se finanţeze pentru a-şi susţine afacerea şi în aceste luni, va trece cu bine peste noul an. Cine nu, va închide. Părerea mea este că 2010 va fi anul falimentelor”, a conchis Sebeşanu.

Cu toate acestea, consultantul susţine că vor exista şi efecte pozitive ale crizei. “Cei care vor trece de criză vor realiza că au reuşit să îşi eficientizeze la maxim operaţiunile, lucru care într-o perioadă economică normală nu s-ar fi întâmplat, pentru că nimeni nu şi-ar fi pus o astfel de problemă”, a declarat sursa citată.

Planurile companiei Trend Hospitality de a extinde reţeaua unităţilor Ramada la nivel local continuă, neafectate de criza economică, potrivit lui Tinu Sebeşanu.

“În 2010 vom deschide două noi hoteluri sub brandul Ramada, unul la Oradea şi celălalt în Cluj, iar în 2011 vor urma alte două inaugurări în Piteşti şi pe litoralul Mării Negre, în staţiunea Mamaia. Investiţia medie într-o unitate Ramada se situează între 10 şi 15 milioane de euro”, a declarat CEO-ul companiei de consultanţă.

Pentru următorii doi ani, adică 2010 şi 2011, Sebeşanu crede că nivelul competitivităţii pe piaţa hotelieră din România va scădea odată cu falimentele, deoarece proiectele anunţate anterior crizei au fost îngheţate, aşadar, pe piaţă nu vor apărea alte noi hoteluri astfel încât competitivitatea să crească.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed