Liderul pieţei germane a peştelui se extinde în România

“Consumul de peşte în România este foarte scăzut, aproximativ 5 kg/an. Estimez că, în doi ani, apetitul românilor pentru peşte va creşte, iar consumul se va dubla”, a declarat Marius Clişeru, manager general Deutsche See România, companie înfiinţată în urmă cu două luni. Acesta a menţionat că, în comparaţie cu ţări precum Italia, unde consumul de peşte este de 50 kilograme pe cap de locuitor, sau Germania, unde un locuitor consumă anual în jur de 40 kilograme, este destul loc pe piaţa din România, cu atât mai mult cu cât nici competiţia nu este clar definită.
“Nu putem vorbi despre competitori bine definiţi pe acest segment. Peste 50% din piaţa autohtonă a peştelui este asigurată din importuri”, a adăugat Clişeru.

Peştele congelat reprezintă 80% din piaţă, în timp ce peştele proaspăt are o pondere de doar 20%. Planul de extindere Deutsche See în România a fost stabilit în urmă cu un an, odată cu intarea pe piaţa autohtonă a francizei NordSee, parte a companiei germane.

În prezent sunt deschise trei restaurante şi snack shopuri NordSee, urmând ca, până la sfârşitul anului, să mai fie inaugurat un restaurant pe Calea Victoriei. Deocamdată, produsele Deutsche See (peşte proaspăt, congelat, afumat şi salate) se pot găsi în magazine Bio Good din Bucureşti, urmând ca, de anul viitor, compania să intre în marile lanţuri de magazine.

“Ponderea vânzărilor va fi generată în mare parte de retail, în condiţiile în care volumele vor fi net superioare celor adresate către segmentul HoReCa. Avem deja un parteneriat încheiat cu Kaufland, care, de anul viitor, va deschide magazine cu raioane destinate comercializării peştelui proaspăt. Cât priveşte clienţii HoReCa, focusul este setat pe hotelurile de patru şi cinci stele. Din decembrie, vom fi prezenţi în câteva dintre hotelurile de cinci stele din Bucureşti”, a mai spus Clişeru.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed