Peter Simon, ABB: La finele lui 2009 vom atinge maximul crizei. Întrebarea cea mare e: cât timp vom rămâne acolo?

 Şeful ABB în regiune, de origine germană, a adăugat că de 15 ani de când este în România nu a văzut nicio autostradă terminată, nici centrale energetice noi de capacitate mare şi nici spitale noi. ABB face parte dintre cei mai mari furnizori globali de tehnologie pentru energie şi automatizări. “Agricultura şi domeniul producerii gazelor şi petrolului au un mare potenţial în România şi ar trebui exploatate mai bine”, a continuat acesta. Simon a mai spus că faţă de alte ţări din regiune, România era mai slab pregătită pentru criză. “La finele lui 2009 vom atinge maximul crizei. Întrebarea cea mare este: cât timp vom rămâne acolo? Estimez că primele semne clare de redresare vor apărea în 2011”, a declarat Peter Simon. Acesta crede că economia globală se va întoarce de abia peste circa zece ani la nivelul din 2007-2008.

În ceea ce priveşte nivelul de dezvoltare atins de România, şeful ABB pe regiune vede şi semne bune care vin din mai multe domenii. “În acest an, avem clienţi noi din domeniile: energie eoliană, biomasă şi roboţi industriali. Avem comenzi pentru roboţi industriali de la companii care activează în domeniul industriei ceramicii şi industriei alimentare”, a punctat acesta. De ce este important? “Aceste comenzi şi utilizarea roboţilor industriali sunt importante pentru imaginea României pentru că utilizarea roboþilor contribuie la creşterea calităţii produselor”, a continuat el.

“Dacă acest segment va creşte, România nu va fi percepută în viitor doar ca o ţară cu forţă de muncă ieftină, ci ca un stat care manufacturează produse de o calitate superioară”, a concluzionat reprezentantul grupului helveto-suedez. Peter Simon crede că cel mai mare potenţial de creştere pe piaţa locală îl au echipamentele pentru domeniul energiei alternative, în special eolian şi biomasă.
În opinia acestuia însă, cele mai mari comenzi vor veni pe termen scurt şi mediu dinspre companiile de distribuţie electricitate, care trebuie să modernizeze staţiile de transformare a energiei.

Şeful ABB estimează un volum al afacerilor similar cu acela din anul 2008, deşi în ianuarie chiar el vedea un plus de 12%. “Volumul businessului ABB România se va menţine în acest an la acelaşi nivel ca anul trecut, circa 100 milioane de dolari. Targetul de un milion de dolari pe angajat se menţine şi în 2009. Numărul angajaţilor rămâne relativ constant, în jur de 100”, a afirmat Peter Simon. Country managerul a explicat că angajările au fost îngheţate, cei care pleacă nemaifiind înlocuiţi ca înainte de criză.

Simon vorbeşte despre un volum mai mare de comenzi în a doua parte a anului şi despre recuperarea proiectelor care au lipsit în primul semestru. “Prima jumătate a lui 2009 este la fel cu aceea din 2008, cu excepţia unui număr mai mic al proiectelor. Acest minus va fi recuperat în a doua jumătate, când avem programate mai multe proiecte”, a declarat Simon. Potrivit lui, “faţă de 2008, clienţii noştri încearcă mai mult să amâne plăţile. Trebuie să fim mai insistenţi pentru încasări faţă de alţi ani”. “Există clienţi care nu au mai plătit deloc, dar reprezintă sub 1% din volum. Întârzierile pot fi şi de şase luni”, a adăugat oficialul.

ABB a resimţit cea mai mare cădere în business pe partea de echipamente pentru construcţii, aşa cum şi era de aşteptat. “Cel mai mare minus este în domeniul echipamentelor pentru construcţii, circa 30%. Acest sector reprezintă 10-15% din totalul afacerilor ABB România, dacă includem şi echipamentele pentru infrastructură”, a punctat acesta.

În ceea ce priveşte posibilele achiziţii de companii de pe piaţa locală, Peter Simon a explicat că, la ora actuală, nu poartă astfel de negocieri, fără să dea informaţii suplimentare. Principalul concurent pe plan global şi local al ABB rămâne Siemens, care are, în mare, aceeaşi gamă şi acelaşi portofoliu de produse. Pe diferite game de produse, grupul helveto-suedez concurează şi cu Areva, Alstom, Schneider sau Moeller. Cel mai mare client al ABB în România este compania de stat de transport electricitate Transelectrica.


Peter Simon
country manager ABB pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova

>Volumul businessului ABB România se va menţine în acest an la acelaşi nivel ca anul trecut, circa 100 milioane de dolari. Targetul de un milion de dolari pe angajat se menţine şi în 2009.


Poziţie
>Grupul elveţiano-suedez ABB este printre cei mai mari furnizori globali de tehnologie pentru energie electrică şi automatizări şi unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de profil

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed