Poveste din cartierul de nord: Băneasa Shopping City

Biroul lui Ali Ergun Ergen, CEO Băneasa Developments, este amplasat strategic. De pe fereastră poate să vadă în orice moment cum evoluează lucrările la centrul de entertainment, care va fi pozi­ţionat în partea dreaptă a mall‑ului Băneasa Shopping City (BSC), spre IKEA. Dar intrarea va fi, desigur, prin mall. Lucrările au avansat rapid, pentru că vremea a fost caldă. Dar tot acesta este motivul pentru care colecţiile de iarnă din magazine au fost afectate.

DEZVOLTARE. În condiţiile în care Băneasa Shopping City a fost inaugurat în 2008, construcţia cinematografului ar fi trebuit să înceapă în primăvara lui 2009. Însă criza a schimbat planurile tuturor, aşa că lucrările au început în urmă cu două luni, urmând să fie finalizate în septembrie 2011. Centrul de entertainment va avea un cinematograf cu 13 săli, o sală de bowling şi o zonă de distracţie pentru întreaga familie. În cifre, înseamnă circa 15.000 mp construiţi şi o investiţie de circa 20 de milioane de euro. Scopul? Evident, „să convingem clienţii să petreacă mai mult timp la noi“, spune Ergen.

După negocieri cu un operator din Europa Centrală, dezvoltatorul a decis să opereze singur centrul. Un motiv ar fi acela că investiţia este asigurată integral de Băneasa Developments.

Un altul, acela că Ergen îşi propune să colaboreze strâns cu KFC şi Pizza Hut – francize de­ţinute de proprietarii proiectului Băneasa, Gabriel Popoviciu şi Radu Dimofte –, intenţie mai greu de materia­lizat în va­rianta în care centrul de distracţie ar fi fost operat de o terţă parte. De precizat că deocamdată investiţia se derulează din fonduri proprii, Băneasa Developments fiind în negocieri pentru un împrumut de la acelaşi grup de bănci – BRD, UniCredit şi National Bank of Greece – care a finanţat şi alte etape din proiectul Băneasa.

Şi o altă precizare importantă ar fi că în primăvara acestui an Gabriel Popoviciu şi Radu Dimofte, acţionarii proiectului Băneasa, au vândut magazinul IKEA către compania‑mamă, suma vehi­culată în piaţă fiind de 30 de milioane de euro.

REZULTATE. Însă, chiar şi în lipsa unui centru de entertainment, managerul a reuşit să convingă clienţii să petreacă mai mult timp în mall. „Am reuşit să ne transformăm dintr‑un mall de weekend într‑unul în care oamenii vin şi în timpul săptămânii“, spune Ergen, detaliind că diferenţa dintre numărul de vizitatori din weekend şi numărul de vizitatori din timpul săptămânii s‑a echilibrat. În prezent, traficul BSC este în creştere cu 15–20% faţă de anul trecut.

Iar odată cu deschiderea magazinului H&M în martie 2011, clienţii BSC vor petrece şi mai mult timp în mall, crede Ergen. „Clientul nostru se raportează la un anumit standard de calitate pe care şi‑l poate permite datorită faptului că veniturile sale sunt peste medie, iar valoarea bonului mediu este şi ea mai mare decât în alte centre comerciale. De asemenea, performanţele de vânzări ale brandurilor sunt diferite, atât din punctul de vedere al tipului de marfă, cât şi al tipului de clienţi“, detaliază managerul, precizând că magazinul Zara din BSC, potrivit datelor raportate, are cele mai mari vânzări din toate cele nouă magazine deţinute de grupul Inditex pe piaţa locală.

Citește mai mult în ediția de săptămâna aceasta a MONEY EXPRESS

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed