Presa americană pierde din ce în ce mai mulţi cititori

În perioada aprilie-septembrie 2009, cotidienele americane au difuzat 30,39 milioane de exemplare în medie pe zi, faţă de 34 de milioane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea este mai importantă decât cea înregistrată în perioada octombrie 2008-martie 2009 (-7%) sau în cele şase luni precedente(-4%).

Biroul de audit al difuzării a confirmat că Wall Street Journal, singurul dintre 25 de mari cotidiene naţionale care a câştigat cititori, (0,61% în plus, ajungând la 2,02 milioane), a devenit cel mai difuzat, depăşind USA Today, care a înregistrat o scădere de 17,05%, ajungând la 1,9 milioane.

San Francisco Chronicle a înregistrat cea mai mare scădere a difuzării – de peste 25%, ajungând la doar 251.000 de exemplare, în timp ce New York Times are o scădere de doar 7% (927.000 de exemplare difuzate).

Scăderea cifrelor de difuzare nu a cruţat nici tabloidele – New York Post, care aparţine la fel ca şi Wall Street Journal imperiului News Corporation al lui Rupert Murdoch, a înregistrat o scădere a difuzării de aproape 19%, ajungând la 508.000 de exemplare.

Scăderea difuzării, însoţită de o reducere a încasărilor din publicitate şi migrarea cititorilor spre internet a condus mai multe grupuri de presă la faliment, la închiderea mai multor titluri cu vechime de peste 100 de ani şi la reducerea numărului de angajaţi din presă în întreaga ţară.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed