Profitul BRD Groupe Société Générale a crescut în primul semestru cu 51% în comparaţie cu semestrul I 2020, la 626 de milioane de lei

0
50
Profitul BRD Groupe Société Générale a crescut în primul semestru cu 51% în comparaţie cu semestrul I 2020, la 626 de milioane de lei

La rândul său, banca BRD, parte din grup, a realizat în primul semestru al anului un profit net de 628,6 milioane lei, în creştere cu 55% faţă de rezultatul net din aceeaşi perioadă din 2020. Venitul net bancar a fost de 1,47 miliarde lei, în creştere cu 2,7% faţă de prima parte din 2020 (1,43 miliarde lei).

“Profitul net al Grupului BRD a fost de 626 milioane lei în semestrul I 2021 în comparaţie cu 415 milioane lei în semestrul I 2020, în creştere cu 50,9% în dinamică anuală, fiind susţinut de o activitate comercială solidă şi reversări nete în costul riscului. Rentabilitatea capitalurilor proprii a fost de 12,6% în semestrul I 2021, mai mare cu 2,8 pp în comparaţie cu semestrul I 2020. Nivelul ratei de solvabilitate a rămas ridicat, atingând 29,6% la finalul lunii iunie 2021 (la nivelul Băncii), în comparaţie cu 27% la finalul lunii iunie 2020. Această evoluţie este în principal rezultatul fondurilor proprii mai mari, ca urmare a încorporării profitului aferent anului 2020 şi creşterii rezervelor din reevaluarea instrumentelor de datorie contabilizate prin alte elemente ale rezultatului global. Valoarea totală a expunerii la risc a crescut, determinată de activitatea de creditare dinamică”, arată BRD.

Venitul net bancar a fost mai mare cu 1,7%, de 1,538 miliarde lei, în semestrul I 2021, beneficiind de o producţie solidă de credite şi de creşterea volumelor tranzacţionale, care au compensat efectul ratelor mai mici ale dobânzii de pe piaţă.

“Veniturile nete din dobânzi au fost mai curând reziliente (de 1,013 miliarde lei în semestrul I 2021, -2,7% în dinamică anuală) având în vedere ratele de dobândă de pe piaţă semnificativ mai mici (media ROBOR la 3 luni de 1,60% în semestrul I 2021 faţă de 2,72% în semestrul I 2020), fiind susţinute de efectul pozitiv al creşterii volumelor. Presiunea asupra veniturilor nete din dobânzi a fost compensată de performanţa veniturilor nete din comisioane şi a altor categorii de venituri. Veniturile nete din comisioane au înregistrat o creştere puternică de 13,6% în comparaţie cu semestrul I 2020, bazându-se pe creşterea volumului tranzacţional al clienţilor şi pe o activitate dinamică pe piaţa de capital. Celelalte categorii de venituri au crescut (+6,4% în comparaţie cu semestrul I 2020), beneficiind de rezultatul din tranzacţionare mai mare şi caştiguri din reevaluare”, arată grupul.

Cheltuielile operaţionale au totalizat 825 milioane lei în semestrul I 2021, în comparaţie cu 800 milioane lei în semestrul I 2020, o evoluţie care reflectă creşterea cheltuielilor care nu sunt aferente salariaţilor, în special cele IT, şi contribuţia cumulată la Fondul de Garantare a Depozitelor şi la Fondul de Rezoluţie.

“Economia României s-a comportat din nou peste aşteptări, PIB-ul revenind deja în primul trimestru al anului 2021 la nivelul anterior pandemiei Covid-19. Situaţia sanitară este sub control, vaccinarea progresează şi autorităţile ridică treptat restricţiile, în pofida unor îngrijorări legate de un al patrulea val al pandemiei. În prima jumătate a anului, în acest context caracterizat de condiţii de afaceri şi percepţie mai bune, deşi încă marcat de incertitudine, activitatea noastră a accelerat. Creditele nou-acordate persoanelor fizice au accelerat, înregistrând o creştere de două cifre comparativ cu nivelul din 2019. Am continuat să acompaniem companiile româneşti, ca bancă parteneră, inclusiv în toate programele guvernamentale lansate pentru a sprijini IMM-urile care se confruntă cu dificultăţi cauzate de pandemia Covid-19. Astfel, creditarea companiilor a înregistrat o creştere accentuată atât pe segmentul IMM, cât şi pe cel al companiilor mari. Mai mult, după acordarea, în primul trimestru, a celui mai mare credit verde de până acum din România, ne-am reconfirmat angajamentul pentru finanţarea cu impact pozitiv, prin structurarea unui credit ESG de tip “club loan” de 120 milioane euro, dar şi angajarea pentru finanţarea unei mari părţi din această sumă. În ceea ce priveşte depozitele, atenţia noastră pentru oferirea de soluţii de economisire diversificate a făcut ca filiala noastră, BRD Asset Management, să ocupe primul loc pe piaţă în privinţa numărului de investitori, ea având peste 100.000 de clienţi”, a declarat François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.

Creditele nou acordate persoanelor fizice au crescut cu 58% în dinamică anuală, atât pe segmentul creditelor imobiliare (+52%), cât şi pe cel al creditelor de consum (+61%), înregistrând, de asemenea, o creştere de două cifre comparativ cu nivelul din 2019. Creditarea companiilor a înregistrat o creştere de 24% în dinamică anuală, creşterea importantă pe segmentul IMM, de 37%, fiind susţinută de programele cu garanţie de stat, cu credite aprobate în valoare de 700 milioane lei în cadrul programului IMM Invest, în doar 2 luni de la relansarea acestuia.

”Depozitele clienţilor au continuat să se consolideze atât pe segmentul retail, cât şi pe cel al companiilor, cu un avans total de +12% în dinamică anuală. Creşterea a fost determinată în principal de segmentul companiilor (+20% în dinamică anuală), atât pentru IMM-uri, cât şi pentru clienţii mari companii, fiecare cu o creştere de două cifre. Înclinaţia crescută spre economisire declanşată de pandemia prelungită s-a temperat, dar a condus în continuare la constituiri de depozite de la persoane fizice mai mari cu 5,4% în dinamică anuală. Segmentul companiilor mici a contribuit, de asemenea, la avansul depozitelor, cu o creştere consistentă de 18% în dinamică anuală. În plus, se observă o performanţă dinamică a activitaţii de administrare a activelor, BRD Asset Management ajungând pe primul loc pe piaţă în funcţie de numărul de investitori. Activele în administrare au atins 4,94 miliarde lei la finalul lunii iunie 2021, în creştere cu 33% în dinamică anuală, la un nivel superior celui anterior crizei”, mai arată grupul.

BRD – Groupe Société Générale operează o reţea de 541 de unităţi. BRD ocupă o poziţie importantă pe piaţa românească a cardurilor, cu aproximativ 2,33 milioane de carduri şi o reţea de acceptare de peste 30.000 POS şi aproape 1,400 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii iunie 2021, de 64,8 miliarde lei.

BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 133.000 de angajaţi în 61 de ţări şi peste 30 de milioane de clienţi în întreaga lume, în trei activităţi-cheie: Retail banking în Franţa, Retail banking internaţional, Asigurări şi Servicii financiare pentru companii şi Global Banking şi Soluţii pentru Investitori.