Sindicate CFR: Aproape 50% din elementele infrastructurii feroviare necesită reparaţii capitale

0
„De peste un an de zile atragem atenţia că siguranţa circulaţiei este compromisă. Aproape 50% din elementele care compun infrastructura feroviară sunt scadente la reparaţii capitale, dar din lipsă de fonduri acestea nu se pot face”, a spus Popa

Guvernul a aprobat în iulie un proiect prin care se alocau pentru zece linii de cale ferată să fie alocată suma de 2.695.000 lei, fără TVA, pentru şase poduri 813.000 lei, fără TVA, pentru terasamente 818.000 lei, fără TVA, pentru opt tuneluri 3.045.000 lei, fără TVA, pentru şapte instalaţii SCB+IFTE 2.559.000 lei, fără TVA, pentru manipulări materiale de baze 2.300.000 lei, fără TVA, iar pentru expertiză, proiectare şi asistenţă tehnică 1.057.000 lei, fără TVA.

De asemenea, pentru principalele lucrări de reparaţii/întreţinere/ ale/a infrastructurii feroviare publice finanţate prin programul TSSP (creditul extern + componenţa locală) pentru sectorul feroviar în anul 2009 va fi alocată în total suma de 68 milioane de lei, cu TVA.

Potrivit proiectului aprobat de Guvern, aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul producerii de accidente. Reţeaua de cale ferată are în prezent o lungime de 20.347 de kilometri şi 978 de staţii şi halte.

Secretarul general al Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF), Ştefan Roşeanu, a declarat la începutul lunii iulie pentru NewsIn CFR SA are nevoie de 4 mld. lei pentru mentenanţa şi reparaţiile liniilor de cale ferată.