Soluție incredibilă după ordinul lui Nicolae Ciucă: Șeful ANPC și-a făcut public numărul telefon, ca să fie sunat de clienții Blue Air

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a cerut urgent Blue Air o situație clară a zborurilor anulate și numărul pasagerilor afectați. De asemenea, președintele ANPC a pus la dispoziția pasagerilor numărul personal pentru a lua legătura în perioada de criză.

În urma situației create ca urmare a deciziei companiei Blue Air de a-și suspenda toate zborurile până pe data de 12 septembrie, care a avut impact asupra pasagerilor în mai multe aerporturi din țară și din străinătate, în aceste zile, și ca urmare a solicitării premierului României ca Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) să monitorizeze îndeaproape întregul proces de repatriere a acestora, Autoritatea a luat primele măsuri.

Astfel, președintele ANPC, Horia Constantinescu, și-a pus la dispoziția pasagerilor afectați de decizia Blue Air, unul dintre numerele personale de telefon – disponibil 24 ore din 24, pentru ca aceștia să îi poată semnala, în scris, prin SMS sau aplicația whatsapp, locul și situația concretă în care se află, pentru a putea fi ajutați, în cel mai scurt timp.

Numărul de telefon este: 0745.999.111.

De asemenea, ANPC a transmis o adresă oficială, cu caracter urgent, către Blue Air, prin care se solicită companiei prezentarea unei situații clare a zborurilor anulate, pentru toată perioada anunțată, cu toate detaliile necesare pentru a se putea interveni (rute, orar, număr de pasageri afectați, măsurile pe care le-a prevăzut compania pentru a respecta prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 etc.)

„Conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, pasagerii aflați în situațiile de mai sus au dreptul de a li se oferi gratuit următoarele: mese și băuturi răcoritoare, direct proporționale cu timpul de așteptare; cazare hotelieră în cazul în care este necesară o ședere de una sau mai multe nopți și în cazul în care este necesară o ședere suplimentară față de cea prevăzută de pasager; transportul dintre aeroport și locul cazării (hotel sau altele). Pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice gratuite și de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail. De asemenea, pasagerii curselor anulate au dreptul la rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului sau rerutarea, în cel mai scurt timp, către destinația prevăzută. În plus, pasagerii pot solicita compensații stabilite în regulament pentru anularea zborului, calculate în funcție de distanța călătoriei”, arată ANPC într-un comunicat al ANPC transmis miercuri.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed