Volkswagen a prezentat noua Jetta

Comparativ cu prototipul şi cu modelul anterior Jetta, dimensiunile au fost reechilibrate: ampatamentul (+ 7 centimetri) şi lungimea exterioară (+ 9 centimetri) au crescut semnificativ. Rezultatul este perceptibil: maşina este mai spaţioasă şi mai confortabilă.

De asemenea şi interiorul a fost reconceput de către designeri şi ingineri, până în cel mai mic detaliu; calitatea şi perfecţiunea detaliilor modelului cu cinci locuri depăşesc acum definitiv toate graniţele clasei. Pentru prima dată, clienţii vor putea înlocui pur şi simplu, la distribuitorii Volkswagen, aplicaţii din interior, în măsura în care apare dorinţa de a individualiza şi mai mult design-ul.

Partea frontală

Aici linia accentuat orizontală determină design-ul. Grila neagră, strălucitoare, formează din punct de vedere stilistic, o unitate cu farurile trapezoide. Sub această unitate formată din grilă şi faruri, se conturează ca suprafaţă distinctă, bara complet vopsită. Pe următorul nivel, o altă priză de aer şi spoilerul frontal (desenat în stilul “splitter”-elor folosite în motorsport) încheie în mod sportiv perspectiva frontală. În partea superioară, impresia de putere este conferită de trecerea între capota motorului în formă de V, şi aripile laterale; “umerii” astfel realizaţi, au fost derivaţi 1:1 de la prototipul NCC şi generează astfel un design dinamic şi musculos.

Profilul noului model

Caracteristici de design care au marcat toate modelele Volkswagen noi din ultimul an, se contopesc în profilul acestei limuzine, rezultând într-o nouă formă de interpretare a ADN-ului de design Volkswagen conceput de şeful italian al departamentului de design al Grupului Volkswagen (Walter de Silva) şi de şeful german al departamentului de design al mărcii Volkswagen (Klaus Bischoff).

Cel mai bun exemplu în acest sens: linia tornado caracteristică şi arcurile puternic accentuate ale pasajelor roţilor. Acestea întretaie formal suprafeţele mari, omogene şi conferă astfel un caracter dinamic puternic. Datorită ecartamentului lat, pasajele roţilor formează o trecere precisă, parcă tăiată cu cuţitul, spre roţile cu dimensiuni de până la 18 ţoli. Design-ul oglinzilor exterioare cu lămpile de semnalizare integrate, urmează stilul mai marelui CC. În comparaţie cu predecesorul, noua Jetta s-a dezvoltat şi mai mult în ceea ce priveşte claritatea şi suveranitatea profilului.

Partea posterioară: Suprafeţele omogene şi umărul sportiv domină şi această perspectivă a noii Jetta. Blocurile optice sunt puternice atât ca luminozitate, cât şi ca design. Sunt divizate în două secţiuni şi se întind de la fiecare aripă până la uşa portbagajului.

Interior şi dimensiuni

Cu precădere interiorul, cu calitatea sa superioară, se apropie mult de următoarea clasă. Jetta avansează astfel clar în faţa concurenţei. Mulţumită ampatamentului mărit, confortul a putut fi sporit în mod evident, mai ales pentru pasagerii din spate ai modelului cu cinci locuri. În comparaţie cu predecesorul, spaţiul pentru picioare, de 38,1 Inches (96,7 centimetri), a crescut cu 2,6 Inches (6,7 centimetri).

Noua Jetta mai oferă în interior şi o perfecţiune a detaliilor neegalată şi –ca principiu de bază în dezvoltarea modelului- instrumente cu utilizare intuitivă. Instrumentele sunt structurate în mod ideal. Variantele de volan nou concepute (opţional cu taste multifuncţionale) sunt convingătoare, atât ca aspect, cât şi la atingere. Mâna dreaptă acţionează intuitiv padelele de schimbare a vitezelor, iar pe consola centrală, în partea superioară, sunt poziţionate noile panouri de comandă pentru instalaţia de climatizare şi sistemele radio şi de radio-navigaţie; această secţiune este uşor orientată spre şofer, pentru a oferi acestuia cele mai bune condiţii.

 La fel, perfect vizibile, sunt şi instrumentele de bord rotunde; între acestea este poziţionat display-ul multifuncţional (computerul de bord). Chiar şi în versiunea de intrare, spătarul banchetei este rabatabil fracţionat 40/60; astfel este sporită variabilitatea. Portbagajul poate fi deschis din interior, prin sistemul telecomandat. Până la şase airbag-uri (două airbag-uri frontale, două airbag-uri laterale faţă, două airbag-uri pentru cap/torace în zona geamurilor frontale laterale) sunt parte a dotărilor.

Şase motoare pentru Europa

 În Europa va fi implementată o strategie potrivită pieţei respective. Toate motoarele sunt caracterizate prin cilindree mai mică şi supraalimentare. Iar asta înseamnă: o putere uşor mai redusă pentru motorizarea de intrare, cilindree în parte mult redusă şi, pentru toate variantele, supraalimentare.

 În 2011, patru din şase motoare vor fi noi în gama Jetta: 1.2 TSI (77 kW /105 CP), 1.4 TSI (118 kW /160 CP), precum şi cele două motoare turbodiesel common-rail 1.6 TDI (77 kW /105 CP) şi 2.0 TDI (103 kW /140 CP). Ca şi până acum, hightech în forma deja consacrată, este oferit de 1.4 TSI (90 kW /122 CP) şi 2.0 TSI (147 kW /200 CP). Cu excepţia 1.2 TSI, toate motoarele pot fi dotate opţional cu DSG cu 6 trepte (77-kWTDI, 103-kW-TDI, 147-kW-TSI) precum şi cu DSG cu 7 trepte (90-kW-TSI, 118-kWTSI). Desigur, fiecare motorizare Jetta corespunde normelor de emisii Euro 5.

În plus, 1.2 TSI şi 1.6 TDI sunt dotate şi cu pachetul BlueMotion Technology. Astfel printre dotările tehnice se numără sistemul Start-Stop şi recuperarea energiei kinetice prin sistemul de recuperare a energiei de frânare. Noua Jetta 1.2 TSI BlueMotion Technologie consumă doar 5,3 l/100 km* (analog 123 g/km* CO2) – o valoare absolut extraordinară pentru o limuzină pe benzină cu viteze de 190 km/h. În combinaţia 1.6 TDI BlueMotion Technology, reiese un consum mediu senzaţional de mic de 4,1 l/100 km* (109 g/km* CO2); Jetta devine cu acest motor cea mai economică limuzină de 4,6 metri din lume.

Preţurile cu care va fi vândută noua Jetta vor fi anunţate spre sfârşitul anului aproape de momentul lansării spre vânzare.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed