Cum s-a transformat Crimeea dupa ce a fost luata de rusi

Companiile internationale s-au retras din Crimeea: nu mai exista McDonald’s, dezvoltatorii Apple nu mai sunt sustinuti si nici serviciile Google nu mai pot fi accesate. Crimeea este acum parte a Rusiei care a anexat-o in primavara anului trecut, dar comunitatea internationala nu recunoaste acest act agresiv al Rusiei.

Nici dealerii auto nu au mai ramas in Crimeea, regiune a carei piata auto totala fusese de 10.000 de masini in 2013. Anul trecut cifra a fost cu siguranta mult mai mica, iar anul acesta marele castigator este Lada care estimeaza vanzari de 3.000 de unitati.

Lada e ajutata si de faptul ca nu are concurenta, iar primul dealer a fost deschis in octombrie si vinde 200-300 masini/luna, valoare chiar buna daca tinem cont ca in tot anul 2013 Lada a vandut 155 de masini in Crimeea unde nu era nici in top 10.

Lada are cam 40% din piata auto din Crimeea, arata estimarile analistilor. Situatia este insa complicata fiindca Renault si Nissan sunt actionari majoritari la Lada-AvtoVAZ, companie care insa este si foarte apropiata de Kremlin. Renault a inceput modernizarea uzinei de la Togliatti si primele modele dezvoltate impreuna au ajuns pe piata, insa e interesant de vazut ce atitudine va adopta Renault la care statul francez detine 15% din actiuni. Statul francez, dupa razgandirile in cazul navelor de razboi Mistral, s-a aratat foarte vocal in favoarea sanctiunilor aplicate Rusiei.

In acest timp, Renault a suspendat activitatea dealerilor din Sevastopol si Simferopol si cauta solutii pentru a oferi service clientilor din Crimeea.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed