Atenție! Avem o autostradă perfect funcțională dar pe care CNAIR o ține închisă

Asociația Pro Infrastructură dezvăluie că 59 din cele 60 de neconformități găsite de autorități pe lotul 3 de pe autostrada Lugoj-Deva au fost rezolvate de către constructor,  asocierea Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes, și că rezilierea contractului în condițiile în care 99% din lucrare a fost făcută, naște multe semne de întrebare. ”La 22 de zile de când lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva putea fi inaugurat și la 6 zile de când Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat contractul finalizat în proporție de 99%, cei din Compania de Drumuri nu au apărut în teren ca să rezolve așa-zisele „deficiențe” invocate. Ministrul Culturii, pardon, al Transporturilor Cuc, împreună cu directorul CNAIR Scarlat promiteau săptămâna trecută că problemele de pe șantier vor fi soluționate și se va da drumul la circulație. Și atunci de ce nu e nimeni în teren? Poate pentru că presupusele probleme sunt doar pretexte… Din informațiile noastre, în cei 6 ani scurși de la semnarea contractului (august 2013), inginerul FIDIC (consultantul) angajat de CNAIR ca să supervizeze antreprenorul a identificat 60 de neconformități, dintre care 59 au fost stinse (reparate) de constructor – un număr normal pe un șantier de o asemenea anvergură, comparabil cu alte proiecte de autostrăzi. Ironia sorții este că singura neconformitate încă nesoluționată este chiar în capătul dinspre Holdea, fix la granița cu lotul 2 Lugoj-Deva, acolo unde nu se va circula până la finalizarea celebrelor tuneluri „pentru urși” (aflate în prezent în licitație), adică probabil prin 2024. Așadar, avem o AUTOSTRADĂ MUZEU de 21 km perfect funcțională din 12.08.2019 (vezi filmare bord: https://youtu.be/kAbuMNHobIU și dronă: https://youtu.be/TTxRsFQsV-A), pregătită să preia traficul rutier, al cărei contract a fost reziliat de o gașcă de incompetenți iresponsabili care doar mimează că urmăresc interesul cetățenilor”, au spus cei de la Pro Infrastructură.

 

În ziua de 28 august, CNAIR a reziliat contractul cu asocierea Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA ce prevedea construcția lotului 3 de 21 de km de la Holdea la Ilia, deși acest segment este gata în proporție de 99%.  Șefii CNAIR și ministrul Transporturlilor, Răzvan Cuc au spus că cei 21 de km au fost construiți în valuri și din această cauză nu s-a făcut recepția. Cuc a explicat, într-o conferință de presă, că s-a reziliat contractul după ce autoritățile au refuzat recepția „din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”. Ministrul a spus că a făcut cinci inspecţii pe şantierul de contrucţie şi nu el a fost cel care a grăbit contrucţia, dar a avut o discuţie cu anteprenorul în care i s-a garantat că se poate face recepţia finală. De asemenea, Cuc a menționat că CNAIR a emis o factură de penalități pentru neremedierea unor neconformități la timp și pentru întârzierile din contract în cuantum de 73 de milioane. „Eu pe acest șantier am făcut până în acest moment cinci inspecții. Eu nu am grăbit niciodată și nu am spus antreprenorului când să facă recepția. Recepția a fost cerută de constructor. Știți foarte bine că în urmă cu trei săptămâni m-am deplasat la Hunedoara, unde am avut o discuție cu antreprenorul, el asigurându-ne că se poate face recepția finală, comisia de recepție fiind de altă părere, inclusiv consultantul.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed