Băncile, dispuse la soluţii amiabile doar forţate de justiţie

0

Clienţii nemulţumiţi de bănci se pot adresa Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar dacă nu reuşesc să rezolve pe cale amiabilă problemele cu băncile. CSALB  este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în vederea transpunerii unei directive europene privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum. „Centrul este funcţional, iar, începând de luni, clienţii nemulţumiţi de serviciile băncilor au la dispoziţie numărul de telefon 0219414 pentru a semnala cazuri în care este nevoie de soluţionare alternativă“, susţine Alexandru Păunescu, membru în Colegiul de coordonare al centrului.

CSALB va oferi două moduri de soluţionare alternativă, res­pectiv concilierea propriu-zisă şi arbitrajul. Activitatea CSALB este coordonată de un Colegiu de coordonare format din cinci membri, dintre care patru sunt desemnaţi, câte unul, de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, Asociaţia Română a Băncilor, Banca Naţională a României şi de către asociaţiile de consumatori. Al cincilea membru este ales de către cei patru membri desemnaţi. Deşi reprezentantul centrului se arată optimist, susţinând că foarte mulţi consumatori şi instituţiile financiar-bancare vor opta pentru conciliere, apelând la CSALB, avocata Anamaria Stan, preşedintele Asociaţiei de consiliere a clienţilor bancari şi a asiguraţilor din România (ACCBAR), crede că păgubiţii vor alege tot calea justiţiei.

 

Mai multe, pe romanialibera.ro.