Boagiu: Pentru Centura Bucureştiului şi pentru Canalul Dunăre-Bucureşti este nevoie de PPP

„Nevoile de dezvoltare a infrastructurii din România sunt mult mai mari însă şi avem un portofoliu de proiecte pentru a atrage finanţare privată”, a precizat Boagiu.

 

Unul dintre proiectele prezentate de ministrul Transporturilor oamenilor de afaceri din România şi din China se referă la varianta de ocolire a Bucureştiului, care vizează execuţia a 101 kilometri de autostradă în jurul Capitalei.

 

Centura Bucureştiului va asigura degrevarea traficului de marfă din zona Capitalei către vestul Europei sau către portul Constanţa, micşorând timpul de parcurs.

 

Cel de-al doilea proiect anunţat de Boagiu se referă la Canalul Dunăre – Bucureşti, cu potenţial de valorizare economică, prin care se va da în exploatare o cale navigabilă de 104 km, ce va conecta capitala României cu fluviul Dunărea.

 

„Această cale navigabilă asigură din punct de vedere al transportului o rută eficientă ecologic, având capacitatea de transport de până la 20 milioane tone/an pe sectorul Budeşti – Olteniţa, 16 milioane tone/an pe sectorul Budeşti¸ Portul Bucureşti – 1 Decembrie şi 4 milioane tone/an pe sectorul Budeşti, Portul Bucureşti – Glina pentru a lega Bucureşti atât de portul Constanţa, cât şi de Europa Centrală şi de Vest”, a adăugat Boagiu.

 

Ministrul Trasporturilor a mai spus că în următorii doi ani vor fi finalizaţi 276 km de autostradă aflaţi în prezent în execuţie, iar în toamna aceasta vom demara lucrările pentru alţi 183 de km de autostradă finanţaţi din fonduri europene şi pentru care avem termen de finalizare 2013.

 

În ceea ce priveşte infrastructura de cale ferată, în acest an vor fi finalizate secţiunile Câmpina-Predeal şi Bucureşti-Constanţa şi vor fi demarate lucrările de modernizare a încă 205 km de cale ferată, iar 21 de gări vor fi modenizate.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed