Cosmote continuă avansul, Romtelecom scade uşor

Astfel, compania Cosmote a reuşit să depăşească situaţia economică dificilă, prin extinderea bazei de utilizatori cu 269.000 de noi clienţi în trimestrul al treilea al anului, până la un total de 6.599.289, potrivit raportului financiar al grupului-mamă OTE. Aproximativ 20% din clienţii Cosmote România sunt abonaţi, restul fiind utilizatori de cartele prepaid, reprezentând cel mai volatil segment al pieţei de telecom, ca loialitate faţă de un operator.

În acelaşi timp, Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixă din piaţă, a reuşit să încetinească scăderea veniturilor generate de noile linii de business, dar a încheiat perioada ianuarie-septembrie cu venituri mai mici cu 7,2% faţă de perioada similară a anului trecut, de 609,4 milioane de euro. Raportat la nivelul trimestrului al treilea, veniturile au avut un declin de 6,2%, până la 200,7 milioane euro.

Germanos, retailer telecom membru al grupului OTE, a contribuit la extinderea bazei de clienţi la nivelul întregului grup OTE cu 502.000 de noi abonaţi, fiind unul dintre factorii critici ai extinderii Cosmote, în special în Grecia şi în România.

Retailerul a încheiat primele nouă luni ale anului pe scădere, atât ca venituri, care s-au contractat cu 14%, până la 645,1 milioane euro, cât şi ca profit OIBDA, care aproape s-a înjumătăţit, de la 17,2 milioane de euro în septembrie 2008, la 9,3 milioane euro după primele trei semestre ale acestui an.

Citeşte continuarea în ediţia de mâine a Business Standard.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed