Criterii în alegerea manualelor școlare. Ce cred profesorii români că este important pentru elevii lor

Manualele școlare sunt considerate criterii prioritare pentru profesori atunci când aleg materiale didactice destinate elevilor de gimnaziu, conform unui studiu de piață realizat de Editura Art Klett între februarie și mai 2024, în care au fost consultați 2.500 de cadre didactice din întreaga țară.

Acest studiu a implicat aproximativ 2% dintre profesorii de gimnaziu din România și a oferit o perspectivă importantă asupra preferințelor acestora în ceea ce privește manualele.

Conform rezultatelor, 83,8% dintre respondenți consideră că corectitudinea științifică a informațiilor este esențială, în timp ce 71% au subliniat importanța actualității informațiilor prezentate. De asemenea, 69,9% dintre cadrele didactice au menționat că adaptarea conținutului pentru fiecare grupă de vârstă a elevilor este esențială. Alte criterii importante pentru profesori includ stilul și claritatea limbajului folosit în manual (53%) și conceptul didactic (43%).

Este de remarcat faptul că 60% dintre respondenți sunt utilizatori ai manualelor editurii Art Klett. Aceste date sugerează că manualele acestei edituri sunt bine receptate de către profesori, întrucât îndeplinesc criteriile considerate esențiale, cum ar fi corectitudinea științifică, actualitatea informațiilor și adaptarea conținutului pentru diversele grupuri de vârstă ale elevilor.

Cine sunt profesorii care au participat la studiu

Este important de menționat că profesorii participanți la studiu predau diverse materii, inclusiv limba și literatura română, matematică, limba engleză, limba franceză, istorie, biologie, geografie, fizică, chimie, informatică și tehnologia informațiilor și comunicațiilor (TIC). Această diversitate a materiilor abordate arată că preferințele exprimate în cadrul studiului reflectă nevoile și așteptările generale ale cadrelor didactice din diverse domenii.

Conform studiului de piață, iată câteva concluzii importante privind modul în care profesorii apreciază manualele editurii Art Klett în funcție de domeniul lor de predare și utilizarea de manuale digitale:

  1. În ceea ce privește corectitudinea științifică a informațiilor, 85,5% dintre profesorii de limba și literatura română au constatat că manualele sunt actualizate conform prevederilor din cea mai recentă lucrare normativă – DOOM 3 – ediția din 2021.
  2. În ceea ce privește actualitatea informațiilor, aproximativ 65% dintre profesorii de matematică și fizică consideră că manualele editurii Art Klett sunt la zi.
  3. Adaptarea conținutului pentru grupa de vârstă țintă este apreciată de 72,3% dintre profesorii de istorie și de 60,7% dintre cei de geografie.
  4. În ceea ce privește utilizarea manualelor digitale, 73,8% dintre profesori consideră că utilizarea atât a manualului digital, cât și a celui tipărit în clasă, generează o predare mai eficientă.
  5. Dintre aspectele manualelor digitale, activitățile multimedia interactive de învățare (AMII) sunt cele mai apreciate, fiind menționate de aproximativ 80% dintre respondenți. Alte aspecte apreciate includ modul de navigare și activitățile multimedia de învățare animate, precum și modul de afișare comutare automată și structura meniului.
  6. Cele mai apreciate aspecte ale manualelor digitale ale editurii Art Klett sunt activitățile multimedia interactive de învățare (AMII), menționate de 55,8% dintre utilizatori, urmate de activitățile multimedia interactive de învățare animate, structura meniului și modul de afișare comutare automată.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed