La aproape şapte decenii după ce Iosif Stalin a lansat lucrările de construire a unui tunel către insula Sahalin, în Extremul Orient, preşedintele rus a decis reluarea acestui proiect, ale cărui costuri le estimează la aproximativ 286 miliarde de ruble (5 miliarde de dolari). Contractul de construire a unui pod către insula Sahalin a fost atribuit companiei Stroygazmontazh deţinută de Rotenberg, potrivit unor surse familiare cu planurile citate de Bloomberg.
Proiectul vine într-un moment tocmai bun pentru companie în condiţiile în care aceasta şi deţinătorii săi resimt impactul sancţiunilor occidentale impuse Rusiei.
Într-un discurs recent, Putin a lăudat planul privitor la podul către Sahalin ca fiind una dintre mai multe noi legături de transport pentru regiune, care „combinate vor genera un proiect la scară planetară“.
Astfel de megaproiecte au devenit unul dintre pilonii politicii economice a lui Putin în condiţiile în care acesta se apropie de ceea ce ar putea fi ultimul mandat la conducerea Rusiei.
În timp ce criticii pun sub semnul îndoielii viabilitatea şi costul unor astfel de eforturi, preşedintele rus este convins că acestea pot scoate Rusia de sub semnul celei mai prelungite recesiuni din acest secol.
Mulţumit de progresele înregistrate de ultimele planuri privind infrastructura, Putin a aprobat planul privitor la Sahalin luând în considerare şi avantajul politic de a conecta între ele părţi îndepărtate ale Rusiei, au mai declarat sursele citate.
„Este mai mult un proiect geopolitic“, a declarat Stepan Zemtsov, cercetător la Institutul Gaidar din Moscova.