Eximtur înregistrează o scădere a vânzărilor cu circa 25% în S1 din 2009

„Vânzările pentru destinaţiile interne au scăzut în primele şase luni ale anului cu circa 15% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce pe destinaţiile externe vânzările s-au diminuat cu apoximativ 25%. Cifra de afaceri s-a redus cu 20% faţă de nivelul înregistrat în semestrul întâi al anului trecut. Sperăm să nu înregistrăm o diminuare mai accentuată până la finalul anului, în condiţiile în care, în piaţă vor fi scăderi ale afacerilor şi de 40-45%”, a declarat Morariu.

Cea mai vândută destinaţie internă a agenţei este şi în acest an litoralul Mării Negre, cu toate că nivelul vânzărilor pe staţiuni poate ajunge şi la minus 46%. Este cazul staţiunii Saturn, unde nivelul vânzărilor din primele şase luni ale anului este la 56% din cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. „Aici ( în Saturn, n.r) a fost o politică foarte greşită a preţurilor pe care am reuşit să o corectăm în cele din urmă prin introducerea de oferte speciale. În această staţiune sunt, de altfel, şi foarte multe unităţi hoteliere foarte ieftine în care nu s-au făcut investiţii pentru renovare”, a explicat directorul agenţiei Eximtur.

Scăderi al vânzărilor s-au înregistrat şi pe staţiunile Costineşti (-25%), Eforie Nord (-14%), Mangalia (-21%) şi Olimp (-25%). Ceva mai bine au mers vânzările de pachete turistice pentru staţiunile Mamaia, unde s-a înregistrat o scădere de doar 7%, Jupiter, unde s-a înregistrat o stagnare la nivelul aceleiaşi perioade a anului trecut, şi Eforie Sud, unde vânzările de sejururi au crescut cu 14 procente.

Porivit datelor Eximtur, foarte slab au mers în primele şase luni ale anului vânzările pentru Poiana Braşov şi Valea Prahovei, unde scăderile au fost de 86%, respectiv 52%. Explicaţia pentru scăderile drastice este pusă de oficialul Eximtur pe seama deschiderii unor noi unităţi hoteliere în alte staţiuni şi a reorientării cleinţilor spre alte destinaţii mai ieftine sau pe faptul că românii din vestul ţării preferă Austria pentru turismul montan pentru că este mai ieftină şi oferă serviicii mai bune.

Agenţia condusă de fostul secretar de stat pe turism, Lucia Morariu, a înregistrat însă vânzări crescute pentru staţiuni precum Bran (+35%), Buşteni (+74%), Călimăneşti Căciulata (+24%) sau Slănic Moldova (+34%).

Vânzările pe turismul balnear au variat în funcţie de staţiune, neînregistrându-se o tendinţă unitară. Astfel, chiar dacă vânzările pentru Băile Herculane au scăzut cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cele pentru Băile Felix înregistrează o uşoară creştere, de 7%.

Potrivit reprezentantului Eximtur vânzările de pachete turistice pentru destinaţiile externe au scăzut în primul semetru al anului cu circa 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În continuare, Turcia rămăne cea mai căutată destinaţie externă, vânzările de pachete turistice reprezintă 27% din totalul vânzărilor agenţiei clujene pe destinaţii din afara ţării.

Grecia este destinaţia care a adus în acest an o creştere a vânzărilor cu circa 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut datorită serviciilor de chartere către insule, în principal către Paralia Katerini şi Halkidiki, şi a pachetelor individuale. Topul celor mai vândute destinaţii externe oferite de Eximtur în acest an este completat de Spania şi Croaţia, chiar dacă pentru ambele destinaţii s-au înregistrat scăderi ale vânzărilor cu 25%, respectiv 35%.

Şi pachetele vândute pentru Bulgaria şi Austria au fost în acest an cu circa 40%, respectiv 22% mai puţine faţă de anul trecut. „Vânzările pentrru Austria vor creşte însă, deoarece în sezonul toamnă – iarnă este principala destinaţie de schi a românilor din Vestul ţării”, a precizat Morariu.

Eximtur a realizat în 2008 o cifră de afaceri de 40,5 milioane euro, în creştere cu 15% faţă de anul precedent.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed