Guvernul a aprobat cadrul legal pentru creşterea siguranţei în domeniul feroviar şi achitarea de către România a cotizaţiilor restante la organizaţiile internaţionale din domeniul naval

0

Ordonanţa adoptată miercuri de către Guvern are în vedere crearea cadrului legal pentru inspecţia tehnică şi supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică şi creşterea în felul acesta a gradului de siguranţă a circulaţiei, mai arată comunicatul de presă al MTI.

Executivul a adoptat şi un act normativ necesar pentru a putea fi plătite sumele restante provenite din cotizaţii anuale către organizaţii internaţionale din domeniul transportului naval, în valoare de 75.000 dolari (către Memorandumul de Înţelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre (BS MOU), aferente perioadei 2017 – 2021) şi 3.137,92 euro (către Asociaţia Internaţională Permanentă a Congreselor de Navigaţie, aferente perioadei 2018 – 2021).

Memorandumul de înţelegere privind controlul statului portului în regiunea Mării Negre a fost semnat la Istanbul, pe data de 7 aprilie 2000, de către Autorităţile maritime desemnate din cele şase state riverane Mării Negre: Republica Bulgaria, România, Georgia, Federaţia Rusă, Republica Turcia şi Ucraina şi a intrat în vigoare pe data de 19 decembrie 2000 şi a fost ratificat de România prin OG nr. 50/2001. Memorandumul stabileşte un sistem de control al statului portului ce are ca obiectiv identificarea şi eliminarea navelor sub standard şi prezintă interes pentru statul român, care desfăşoară aceste controale prin Autoritatea Navală Română, instituţie publică aflată în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Asociaţia Internaţională Permanentă a Congreselor de Navigaţie a fost înfiinţată în 1885, este una dintre cele mai vechi asociaţii tehnice şi oferă linii directoare, îndrumare şi consultanţă tehnică pentru o infrastructură de transport naval durabilă, pentru porturi şi căi navigabile, mai indică sursa citată.