Italia investighează termenii şi condiţiile acordurilor încheiate de McDonald’s cu francizorii săi, în urma mai multor plângeri

Acţiunea AGCM ar putea pune lanţul de fast-food-uri din SUA în situaţia de a plăti o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri globală, dacă va fi găsit vinovat de încălcarea normelor antitrust italiene.

AGCM a refuzat să comenteze.

McDonald’s, care a realizat venituri de 19,2 miliarde de dolari în 2020, a declarat că este ”sigură de corectitudinea muncii noastre” şi deschisă colaborării cu agenţia.

Autoritatea de supraveghere al competiţiei italiene a declarat că, pe baza informaţiilor disponibile, pare să existe o relaţie de dependenţă economică între operatorii magazinelor şi McDonald’s. Unele dintre clauzele McDonald’s din acordurile de franciză citate de reclamanţi ar putea constitui un abuz de dependenţă economică, potrivit deciziei sale de a deschide o anchetă, conform documentului din 4 august.

AGCM a declarat că o serie de clauze omniprezente şi obligatorii privind preţurile, promoţiile, stocurile, aprovizionările şi achiziţiile, managementul financiar, printre altele, ar putea fi văzute ca elemente ale comportamentului abuziv.

Legile antitrust interzic companiilor să abuzeze de dependenţa economică a unei alte companii prin condiţii contractuale nejustificate, împovărătoare sau discriminatorii, mai ales atunci când acestea din urmă nu pot găsi o alternativă viabilă.

Cu 85% din restaurante operate de francizaţi, franciza este un model de afaceri important pentru McDonald’s. Are aproximativ 615 restaurante în Italia, dintre care 85% nu sunt deţinute de companie.

McDonald’s a spus: „Deşi nu ştim încă detalii despre ancheta lansată de Autoritatea italiană pentru concurenţă, suntem dispuşi să colaborăm cu Autoritatea şi suntem siguri de corectitudinea muncii noastre şi de rolul pe care McDonald’s l-a avut şi continuă să îl aibă în stimularea antreprenoriatului şi în sprijinirea economiei ţării”.

McDonald’s are la dispoziţie 60 de zile pentru a răspunde după ce a fost notificată, iar ancheta trebuie să fie încheiată până la 31 decembrie 2022, se arată în document.

McDonald’s a ajuns în atenţia AGCM după ce trei operatori au depus plângeri, în martie, cu privire la chirii, redevenţe, mărimea investiţiilor lor şi politicile de vânzare, potrivit documentului.

Asociaţiile italiene pentru consumatori Codacons, Movimento Difesa del Cittadino şi Cittadinanzattiva au depus plângeri la AGCM în 2017.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed