Jocurile Lego, înlocuite în Rusia de produsele World of Cubes

Jucăriile multicolore de pe rafturile magazinelor din Rusia pot părea familiare, dar logo-urile strălucitoare în roşu şi galben ale Lego au dispărut, fiind înlocuite de Mir Kubikov, sau World of Cubes, transmite Reuters.

Grupul de retail rus IRG a dezvăluit planuri pentru deschiderea a 65 de noi magazine în 20 de oraşe, pentru a le înlocui pe cele ale producătorului danez de jucării Lego, care a părăsit ţara în urma invadării Ucrainei de către Kremlin.

IRG nu este prima firmă care se joacă cu nume noi, deoarece un şir de mărci occidentale binecunoscute şi-au închis operaţiunile în Rusia din cauza conflictului.

Fostele restaurante McDonald’s s-au redeschis sub numele de Vkusno & tochka, sau ”Pur şi simplu gustos”, în iunie, în timp ce noii proprietari ai cafenelelor Starbucks au optat pentru Stars Coffee.

Lego a declarat în iulie că şi-a reziliat contractul cu francizatul său IRG, care deţinea şi opera 81 de magazine în numele său.

IRG (Inventive Retail Group) a declarat joia trecută că noile sale magazine vor vinde cuburi oficiale Lego ”achiziţionate prin importuri paralele şi alţi furnizori”, alături de alte jucării.

”Noul lanţ de magazine va apărea în locul magazinelor Lego certificate”, a spus IRG într-un comunicat.

Lego a declarat că nu mai este afiliată la IRG, nu a livrat produse în Rusia din martie 2022 şi nu sprijină şi nu facilitează vânzările de produse Lego în Rusia.

”Am luat măsuri pentru a creşte vizibilitatea şi controlul asupra oricărei activităţi potenţiale de revânzare de către clienţii noştri existenţi din afara Rusiei, inclusiv prin adăugarea unor clauze suplimentare la contractele retailerilor”, a spus Lego într-un comunicat de vineri.

Numeroase mărci occidentale au plecat de când Rusia a trimis trupe în Ucraina, pe 24 februarie, în ceea ce Moscova numeşte ”operaţiune militară specială”.

Multe dintre companii şi-au exprimat opoziţia faţă de acţiunile Rusiei în Ucraina, iar altele au indicat o întrerupere gravă a lanţului de aprovizionare.

Magazinele World of Cubes au început deja să se deschidă, iar lanţul complet va fi pus în funcţiune până la sfârşitul lunii octombrie, a spus IRG.

Separat, cotidianul Kommersant a scris că Dmitri Azarov, anterior proprietarul majoritar al magazinelor ruseşti ale retailerului britanic de cosmetice Lush, a lansat o altă companie, ”List”, şi a început să solicite mărci comerciale sub marca ”Relish” pentru produse, inclusiv cosmetice, săpunuri si lotiuni.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed