MCSI a lansat proiectul pentru integrarea serviciilor de eGuvernare în SEN, de 20,5 mil. lei

Potrivit MCSI, proiectul, care este finanţat din fonduri europene în cadrul operaţiunii 3.2.1 – „Susţinerea implementării de soluţii de e-guvernare şi asigurarea conexiunii la broadband, acolo unde este necesar”, are două componente majore, respectiv Punctul de contact unic electronic (PCU) şi One-stop-shop (OSS).

Astfel, PCU electronic implementează Directiva Serviciilor nr. 2006/123/CE a Parlamentului European şi stabileşte modalitatea de interacţiune online dintre instituţiile publice din România şi prestatorii de servicii. PCU electronic va permite accesul total la informaţii şi va oferi posibilitatea obţinerii online a autorizatiilor necesare prestatorilor de servicii din ţară şi din străinătate. Asta înseamnă scurtarea timpului petrecut la cozi şi eliminarea “plimbării” utilizatorului de la un funcţionar la altul, toate solicitările preluându-se electronic şi soluţionându-se într-un termen dat, cu o interacţiune minimă solicitant-funcţionar, dar cu eficienţă maximă.

Componenta OSS, adresată cetăţenilor, implementează un birou unic virtual ce are ca scop unificarea, reducerea şi transpunerea în format electronic a procedurilor administrative.

Proiectul va fi implementat în următoarele nouă luni de către un consorţiu format din SC Teamnet International SA, SC Software Development and Consulting SRL şi SC C.P.Consultant Services SRL.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed