O treime dintre companiile din România vor crește salariile

0
Salarii compensatorii în 2024

Vor să crească salariile angajaților! O treime dintre companiile prezente pe piaţa din România vor creşte salariile cu procente cuprinse între 6% şi 10%, în acest an, context în care doi din zece angajaţi (19%) doresc majorări de peste 20%, reiese dintr-o cercetare de specialitate, notează economica.net.

Datele Randstad Romania HR Trends 2024 arată că discrepanţa cea mai mare între ceea ce oferă organizaţiile şi ce îşi doresc angajaţii este în intervalul de creştere a salariului de peste 20%, preferat de 19% dintre angajaţi, dar care reprezintă o opţiune doar pentru 1% dintre angajatorii români.

Conform cercetării, beneficiul financiar acordat cel mai frecvent este telefonul mobil (81%), urmat de bonusurile bazate pe performanţă individuală (80%), dar 17% dintre companiile respondente le oferă angajaţilor şi participare la profit.

De asemenea, soluţia care predomină în rândul companiilor pentru a răspunde provocărilor legate de forţa de muncă este cea de a oferi programe de training (68%), în timp ce 96% dintre angajaţi vor un echilibru între viaţa personală şi viaţa profesională.

Din punct de vedere al companiilor, angajările estimate pentru anul 2024 au ca scop creşterea afacerii, într-o proporţie care transmite un semnal economic optimist pentru acest an, de la 82% în 2023, la 89%. În acelaşi timp, 66% dintre liderii de afaceri care au răspuns studiului se confruntă cu provocarea de a menţine interesul candidaţilor pe parcursul întregului proces de recrutare.

Potrivit sursei citate, intenţiile de angajare au crescut de la 23%, anul trecut, la 29% în 2024, în ceea ce priveşte serviciile pentru clienţi/serviciile post-vânzare, dar se remarcă şi o tendinţă în creştere a cererii de angajare în departamentele administrative/de back office, pentru care intenţiile s-au majorat de la 21% la 29%. Totodată, intenţiile de angajare pentru departamentele de IT/tehnologie şi vânzări înregistrează scăderi semnificative în acest an (de la 46% în 2023, la 27%, respectiv de la 46% la 22%).

Cercetarea se specialitate identifică o tendinţă în scădere şi în inginerie (de la 38% la 22%), precum şi în departamentele de HR/training/dezvoltare (de la 26% la 9%) şi în cele de marketing tradiţional/comunicare (de la 15% la 2%).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.