Parlamentul a votat schimbarea vârstei la care se pot lua permisele C și D

Președintele interimar al Senatului, Alina Gorghiu, a anunțat că Parlamentul a votat marți, 13 decembrie 2022, schimbarea vârstelor la care se pot lua permisele de conducere din categoria C și D.

Concret, noul proiect de lege, inițiat de Partidul Liberal, scade vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE de la 21 de ani la 18 ani, respectiv de la 24 ani la 21 ani pentru categoriile D, DE.

„Veşti bune din Parlament pentru transportatori! Partidul Naţional Liberal are soluţia pentru combaterea deficitului de forţă de muncă al conducătorilor profesionişti din România. Am scăzut vârsta minimă de obţinere a permiselor de conducere pentru categoriile C, CE si D, DE. Legea a fost aprobată astăzi de către Parlament prin proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, anunţă Alina Gorghiu.

Mai mult decât atât, Alina Gorghiu a mai spus și că: „Guvernul condus de PNL, ca iniţiator, şi-a propus să vină în ajutor cu o soluţie reală la actuala lipsă de pe piaţa de muncă a şoferilor profesionişti, răspunzând în acelaşi timp nevoilor urgente ale companiilor de transport rutier din România în conformitate şi cu cerinţele Uniunii Europene”.

Pentru ce sunt categoriile de permise vizate de lege:

categoria C – pentru vehiculele de marfă a căror masă depășește 3 500 kg și care sunt construite pentru transportul a maximum opt pasageri;
categoria CE – pentru autovehicule din categoria C care tractează o remorcă grea;
categoria D – pentru autovehicule construite pentru transportul a peste opt pasageri; (autobuze, autocare) categoria DE – pentru autovehicule din categoria D care tractează o remorcă grea;

Gorghiu spune că atât ea, cât și vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, Florin Alexandru Alexe, au avut o serie de întâlniri cu reprezentanţi ai transportatorilor din România susţinând adoptarea proiectului legislativ depus încă din anul 2020. De asemenea, şi solicitările Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri au avut un rol important pe parcursul adoptării proiectului prin consultările care au avut loc cu preşedintele Senatului.

Proiectul de lege este menit să ajute industria Transporturilor

Acest proiect este menit să ajute industria Transporturilor să iasă din criza conducătorilor auto specializați.

Criza s-a acutizat şi pe fondul instabilităţii provocate de pandemia COVID, războiul din Ucraina, dar şi de începerea aplicării Pachetului de Mobilitate 1.

România se află printre ţările cele mai afectate, deficitul estimat de şoferi profesionişti fiind de aproximativ 71.000 de posturi.

Noile prevederi legislative sunt în conformitate cu legislaţia europeană prin care au fost stabilite dispoziţii derogatorii de la vârstele minime pentru respectivele categorii de vehicule prin DIRECTIVA (UE) 2018/645 a Parlamentului European şi a Consiliului din 18 aprilie 2018.

Până la 23 mai 2020, statele membre ale Uniunii Europene au avut obligaţia să pună în aplicare actele cu putere de lege şi actele administrative necesare pentru a se conforma directivei”, mai arată senatoarea.

Acum, 17 ţări din Europa au introdus deja astfel de modificări privind vârsta minimă pentru categoriile C, CE, respectiv D, DE. Printre aceste ţări se numără Austria, Germania, Danemarca, Estonia, Franţa, Grecia, Croaţia, Ungaria, Irlanda, Lituania Olanda, Polonia, Cehia, Portugalia, Slovenia, Suedia, Marea Britanie, mai scrie ea.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed