„Business Networking și Parteneriate în Achiziții Publice”, la CBClub, ediția a III-a

Programul evenimentului a debutat cu discursul președintelui VP Holding, Virgil Profeanu, inițiatorul și gazda CBClub: „Încă din 2011, anul inaugurării sale, CBClub și-a propus să genereze interacțiuni concretizate într-un număr mare de parteneriate între membrii săi, să crească fluxul de know-how și soluții de business între aceștia, să promoveze reciproc serviciile oferite de membri, să creeze și să susțină proiecte sociale. Scopul clubului este de a identifica problemele comunității de afaceri și de a oferi soluții viabile, eficiente și de succes membrilor și partenerilor săi.”

 

CBClub „building business together”, are ca misiune crearea unor afaceri de succes, oferirea unor sfaturi eficiente și încurajarea dezvoltării unor societăți cu potențial care folosesc networkingul drept multiplicator al succesului.

 

Statul este unul dintre cei mai mari cumpărători din România.

 

Gazda evenimentului a expus și câteva din așteptările pe care le are cu privire la oportunitățile de networking și obiectivele comune de business, raportate la tematica celei de-a III-a ediții a CBClub: „Suntem aici ca să vindem. Cui să vindem? Statului. Statul este unul dintre cei mai mari cumpărători din România. Cum să vindem? Participând la licitații publice. Există două tipuri de activități economice, activitățile cu scop de binefacere aflate în sarcina ONG – urilor și activitățile generatoare de profit. Suntem reprezentații societăților comerciale. Vă invit să facem profit. Participarea la licitații publice se încadrează în categoria celor generatoare de profit.”

 

Potrivit datelor puse la dispoziție de organizatorii evenimentului, statul este reprezentat de aproximativ 17.000 de cumpărători (autorități contractante), mai mici sau mai mari, dintre care 11.000 sunt înscriși pe site-ul www.e-licitație.ro. Raportat la 2011, piața licitațiilor publice din România a reprezentat 11% din PIB, iar achizițiile publice la nivel european au reprezentat, cu aproximație, 17% din PIB-ul UE. Sistemul Electronic de Achiziții Publice (S.E.A.P.) a înregistrat în anul 2011, aproape 29.000 de proceduri de achiziție publică, valoarea totală anuală estimată fiind de 16,8 miliarde euro (71,3 miliarde RON).

 

Dezbaterea de la Cotroceni, cu Marius Ghenea

 

Cei prezenți s-au bucurat de câteva din experiențele și sfaturile împărtășite de Marius Ghenea, un antreprenor în serie și business angel cu exit-uri de succes din afaceri, în diverse domenii, profesor de antreprenoriat în mai multe programe educaționale internaționale desfășurate în România. Acesta a transmis că succesul unei afaceri este dependent de agregarea eficientă a unor resurse, nu doar cele financiare, ci și umane, în special de capitalul intelectual. Referitor la tematica abordată la reuniune, Marius Ghenea a punctat importanța încheierii unor parteneriate în domeniul achizițiilor publice, ceea ce dă o greutate și diversitate gamei de servicii și produse ofertate.

 

Business Networking-ul – creator și multiplicator al succesului

 

Vicepreședintele VP Holding, Bogdan Aldea, a prezentat o viziune originală asupra clubului de business, asociind imaginea tribului, din care se distanțează liderul cât și cea a copiilor ce împart o înghețată, cu forma actuală, dar mai ales cu ambițiile de dezvoltare viitoare ale CBClub.

 

„Un trib este un grup de oameni aflați în legătură unii cu alții, cu un lider și cu o idee. Ideea înseamnă un interes comun și o modalitate de comunicare. Oamenii vor relații, dezvoltare și schimbare, care să le aducă succes. Tribul (comunitatea) devine platforma și mijlocul de acțiune pentru membrii săi. Nu există trib fără lider și nici lider fără trib. Noi oamenii nu avem încotro, trebuie să aparținem de ceva. Unul din cele mai la îndemână mijloace de supraviețuire este să facem parte dintr-un trib, să formăm și să luăm forma unui grup de oameni care împărtășesc o viziune comună. Fiecare membru al tribului tânjește după conducere și relații. Este o ocazie pentru fiecare dintre cei prezenți, de a găsi un trib și de a-l conduce. CBClub este o oportunitate pentru amândouă dintre acestea. Triburile înseamnă credință – înțeleasă ca încredere și respect pentru idee și comunitate”, a precizat vicepreședintele VP Holding, Bogdan Aldea, în expunerea sa.

 

De la ideea de trib, Bogdan Aldea a făcut o trecere în revistă a importanței sharing-ului, evidențiată printr-o banală ilustrație (un copil își împarte înghețata cu un altul), dar cu analogie la modul în care este ideal să se desfășoare activitatea comercială și nu în ultimul rând, viața socială a fiecărui individ: Cât despre riscuri, ele există: neîncredere, pierderea avantajului competitiv și al clienților, drepturi de proprietate intelectuală și patente etc. Dar, motivează vicepreședintele holdingului, „cele mai multe vin, tocmai, din acel model bidimensional învechit de a înțelege și construi afaceri.”

 

Posibilitățile de a dezvolta afaceri pe baza networking-ului și sharing-ului sunt considerate a fi imense. „Depinde numai de noi să le materializăm. Lumea se mișcă în această direcție, iar CBClub este opțiunea membrilor pentru acest viitor”, a încheiat Bogdan Aldea.

 

Pentru că într-un cadru organizat, rezultatele sunt mereu cele scontate, în completarea celor expuse de antevorbitorii săi, a venit avocatul Remus Mîndru, următorul vorbitor din programul evenimentului. Expunerile acestuia au înclinat spre sfera explicitării noțiunii de achiziții publice, scopul acestora – de a asigura un consum efectiv, eficient, în mod etic, transparent și echidistant, principiile care guvernează buna desfășurare și în legalitate a procesului, modul de funcționare a Sistemului Electronic de Achiziții Publice, legislația în vigoare și alte elemente teoretice.

 

Expunerea teoretică a precedat prezentarea unui studiu de caz privind interpretarea unei documentații de atribuire, precum și privitoare la ofertarea de către agentul economic, în cadrul aceleiași proceduri. Această exemplificare a transformat alocuțiunea într-una pragmatică și interactivă, publicul prezent adresând întrebări referitoare la experiențele avute pe parcursul desfășurării proceselor de achiziții publice. În ce privește importanța acestora pentru mediul privat, avocatul a concluzionat, aidoma președintelui VP Holding că, într-adevăr, „statul poate fi unul dintre cei mai mari și siguri clienți ai unui antreprenor”.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed