Primăria Capitalei face benzi unice pentru transportul public pe marile bulevarde

Benzile unice pentru transportul public sunt un lucru obișnuit în Europa, pentru a încuraja cetățenii să folosească transportul public, fluidizarea traficului și reducerea poluării.

Din păcate, ultimii zece ani, în Capitală s-au făcut doar 30 de kilometri, culoare unice pentru tramvaie și autobuze.

În prezent Bucureștiul are doar circa 30 km de benzi unice pentru transportul public.Dintre aceștia, 16,15 km sunt benzi unice pentru autobuze:

bd.Unirii – 4 km
bd.Decebal – 2,8 km
bd.Regina Elisabeta – 3 km
Calea Plevnei – 0,15 km
Splaiul Independenţei – 0,4 km
Piaţa Unirii – 0,3 km
bd.C.Coposu – 0,3 km
Calea Dorobanţilor – 1,2 km
bd.Mareşal Prezan – 0,5 km
bd.Iuliu Maniu – 1 km
bd. Drumul Taberei – 1 km
bd.Dacia – 1,5 km

Traseele nu sunt marcate

Dintre acestea, foarte puține sunt determinate de stâlpi. În rest trasate cu vopsea pe asfalt, iar mașinile intră, uneori chiar opresc pe ele, iar acest lucru nu oferă continuitate.

Adică sunt fragmente împrăștiate prin oraș, iar autobuzele nu pot merge de la un capăt la altul pe banda unică.

Separat, s-a făcut și cale unică pentru tramvai, șina fiind separată de restul traficului prin stâlpișori sau gărdulețe. În total circa 14 km.

Separat de linia tramvaiului 41, făcută înainte de 2007, s-au mai pus separatoare pe linia tramvaiului 1/10 – pe o lungime de 9 km, linia tramvaiului 21 – pe o lungime de 4,65 km și pe linia tramvaiului 32 – 0,6 km, potrivit datelor furnizate de Primăria Capitalei la solicitarea HotNews.ro. În anumite zone circulă și autobuzele pe calea unică pentru tramvai. De exemplu în cazul liniei 21.

Unde se vor construi noile benzile unice

Primăria Capitalei face în prezent 3,5 km de benzi unice, pe Calea Dorobanți și Drumul Taberei, potrivit informațiilor PMB.

Pe Calea Dorobanți, între strada Puțul lui Zamfir și Şoseaua Ştefan cel Mare, banda rezervată transportului public va fi realizată în cadrul sistemului de sensuri unice Floreasca – Beller – Dorobanţi. Până acum s-au refăcut trotuarele, s-au montat bolarzi de protecție a trotuarelor, se montează indicatoare, se toaletează copacii, s-au semaforizat intersecțiile Radu Beller, Popa Marin și Floreasca-Bălănescu-Rosetti), urmeză să fie delimitată și banda unică. Aceasta va avea o lungime de 2,5 km, iar termenul pentru finalizarea investiției este sfârșitul acestui an.

Banda unică de pe bd. Drumul Taberei se face între bd Paul Teodorescu şi drumul Taberei nr.34, pe sensul spre periferie. Aceasta are o lungime de 1 km, iar proiectul este implementat de Primăria Sectorului 6.

Pe bulevardul Unirii sunt deja trasate benzile rezervate transportului public între Piața Unirii și Piața Alba Iulia, însă municipalitatea vrea să monteze bolarzi flexibili pentru separarea de traficul general. Lungime benzii este de 3,5 km, iar stâlpișorii vor fi puși până la finalul lunii martie 2023, promit autoritățile.

Primăria Capitalei mai are în curs de avizare mai multe benzi rezervate transportului public pe bulevardul Aviatorilor, astfel:

⦁ între Piața Victoriei și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către vest, astfel încât spre piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public), iar invers 2 benzi;

⦁ între Piața Beijing și Piața Charles de Gaulle, pe sensul spre Piața Charles de Gaulle, prin translatarea axului bulevardului către est, astfel încât spre Piața Charles de Gaulle vor fi 4 benzi (3 pentru traficul general şi 1 rezervată transportului public) iar invers 2 benzi;

Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în Piața Charles de Gaulle. Lungime benzilor va fi de 2,2 km, iar termenul de finalizare finalul anului 2023.

Se află în curs de avizare realizarea unei benzi rezervate transportului public pe B-dul Regele Mihai I, între Piața Presei și Arcul de Triumf, pe sensul spre piața Arcul de Triumf, pe zona mediană.

„Proiectul necesită și mici lucrări de drum, în apropierea Pieței Presei. Lungime benzii va fi de 1,2 km. Estimare finalizare 31.12.2023”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed