Record ruşinos la construcţia de AUTOSTRĂZI în România: 41 de metri de asfalt pe zi, turnaţi în 2017

0

În luna martie 2017, CNAIR SA a recepţionat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva – pe trei dintre secţiuni (A, B, C) şi la Nodul Margina. Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostradă şi a făcut ca numărul de kilometri de şosea de mare viteză pe care se circulă acum în România să ajungă la 748, a comunicat recent CNAIR.

 

În luna noiembrie a acestui an au mai fost recepţionaţi încă 8,7 km de autostradă, pe sectorul Gilău-Nădăşelu. „Acest sector va fi însă deschis circulaţiei doar anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute tot în 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii. Lucrările la acest pod stagnau încă de la rezilierea contractului cu compania americană Bechtel, pe Autostrada Transilvania. Se estimează astfel că acest obiectiv va fi deschis circulaţiei în luna august a anului 2018”, a menţionat CNAIR.

 

În ceea ce priveşte lucrările la proiectele de autostrăzi aflate în execuţie, CNAIR a obţinut în 2017 cele mai importante progrese.

 

Dintre toate proiectele de autostrăzi aflate în construcţie în acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, care la ora actuală este aproape finalizat. „Pornite de la un stadiu de 65%, la începutul anului, lucrările au evoluat anul acesta cu 35%. Circulaţia pe acest lot ar fi putut fi deja deschisă dacă antreprenorul ar fi executat toate lucrările aşa cum prevedea proiectul. Însă CNAIR SA a fost nevoită să amâne pentru luna ianuarie 2018 recepţia la finalizarea lucrărilor pe acest lot, după ce comisia de pre-recepţie a constatat la faţa locului că există o serie de lucrări nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic. Din păcate, aceste probleme au făcut practic imposibilă recepţia finală a lotului de 12,45 km, potrivit actualei legislaţii în domeniu”, a mai arătat CNAIR.

 

Lotul 4 al aceleiaşi autostrăzi a pornit de la un stadiu fizic al lucrărilor de 60% în luna ianuarie şi a ajuns acum la 95%, înregistrând anul acesta un progres de 35%. Potrivit CNAIR, „inclusiv acest sector de autostradă urmează să fie recepţionat anul viitor, după finalizarea tuturor lucrărilor”.

 

mai multe, pe mediafax.ro.