Totul despre vizita de flotant. Cum se acordă și ce documente sunt necesare

0
Viza de flotant

În cazul studenților dar și a persoanelor care muncesc în alte localități, viza de flotant joacă un rol extrem de important. Totuși, cum se acordă și ce documente sunt necesare pentru a o putea solicita?

În primul rând, un lucru important de menționat este faptul că înscrierea reședinței în actul de identitate se face la cererea persoanei care locuieşte mai mult de 15 zile la o adresa diferită de cea stabilă.

Totuși, trebuie știut că viza flotant este acordată doar pentru o perioadă care nu poate depăși un an de zile. Chiar dacă expiră, nu e un capăt de lume. După termen, persoana în cauză trebuie să revină la Evidența Populației cu o nouă cerere.

Cum se acordă viza de flotant

Evident, pentru a obține viza de flotant, este nevoie de o serie de documente. În primă fază, trebuie completată cererea pentru stabilirea reşedinţei și dispunerea aceseia la Serviciul de Evidență a Populației, împreună cu actul de identitate şi contractul de închiriere.

De menționat este faptul că, la Evidenta Populaţiei persoana care dorește viza de flotant trebuie să vină însoțită de proprietarul care vă ia în spaţiu.

De asemenea, proprietarul are și el o serie de îndatoriri. Mai exact, acesta trebuie să anunțe poliția sau serviciul public comunitar în cazul în care găzduiește o persoană mai mult de 30 de zile.

Ce documente sunt necesare pentru viza de flotant

Pentru a obține viza de flotant este nevoie de patru pași extrem de simpli:

  • găsirea unei persoane, fie ea rudă sau prieten apropiat care să vă primească în spațiul personal. Nu este nevoie de niciun contract, iar unicul criteriu este locuirea timp de 15 zile la acel domicilu.
  • persoana care vă oferă acest beneficiu trebuie să completeze cererea de luare în spațiu
  • achitarea taxei de timbru, de 5 lei, fie prin Poștă, fie la taxe și impozite
  • mersul la Direcția de Evidență a Persoanelor din sector/oraș împreună cu persoana care vă ia în spațiu. Pe lângă aceasta, veți mai avea nevoie și de contractul de vânzare-cumpărare al apartamentului în orginal și copie, formularul completat dovada plății taxei de timbru și buletinele ambelor persoane.