Ultima supapă de supravieţuire în criză: repoziţionarea brandurilor Adidas şi Puma

Minus 9% la vânzările Adidas în Europa, în S1

După vânzarea companiei franceze Salomon, denumirea legală a grupului se va schimba în adidas AG.

Profitul net atribuibil acţionarilor a scăzut cu 95% în prima jumătate a lui 2009, până la 13 milioane de euro, pe fondul instabilităţii valutare. Vânzările grupului au scăzut cu 3%, în al doilea trimestru din 2009, până la 2,46 miliarde de euro, comparativ cu nivelul de 2,52 miliarde de euro în perioada similară a anului precedent. Profitul operaţional al grupului a scăzut cu 74% în prima jumătate a lui 2009, până la 129 milioane de euro, faţă de 490 milioane de euro în 2008.

În Europa, vânzările au scăzut cu 9%, în prima jumătate a lui 2009, până la 2,14 miliarde de euro, de la 2,35 miliarde de euro în perioada similară a anului precedent. În America de Nord, vânzările au crescut cu 1%, până la 1,17 miliarde de euro, în S1, în timp ce în Asia creşterea e uşor mai mare, de 3%, până la 1,25 miliarde de euro.
Vânzările din America Latină au înregistrat cel mai mare avans, de 16%, ridicându-se la 443 de milioane de euro, faţă de 381 milioane de euro, în anul precedent.

Adidas are circa 100 de subsidiare în Europa, Asia, şi SUA. În prezent Herbert Heiner este preşedinte şi CEO al grupului Adidas. Grupul a generat o cifră de afaceri de 10,8 miliarde de euro în 2008, şi număra 38,000 de angajaţi.

Repoziţionarea Puma aduce vânzări de 1,4 mld de euro în S1

Grupul francez PPR, care deţine şi brandul de lux Gucci, a cumpărat 27,1% din totalul participaţiilor companiei Puma, în 2007, la care s-au adăugat 62,1% până la finele anului.

Compania Puma a înregistrat o marjă de profit de 50% şi vânzări de 1,4 miliarde de euro, în primul semestru din 2009. Puma a generat o cifră de afaceri de 2,52 miliarde de euro în 2008 şi număra în acelaşi an 11,645 de angajaţi.

Citeşte despre istoria brandurilor Adidas şi Puma, aici şi aici.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed