Vehiculul Cybertruck al Tesla va avea un preţ pornind de la 60.990 de dolari, cu peste 50% mai mare decât ceea ce a anunţat CEO-ul Elon Musk în 2019

Camioneta, realizată din oţel inoxidabil lucios şi modelată în forme plate, este parţial inspirată dintr-o o maşină transformată în submarin din filmul James Bond din 1977, „The Spy Who Loved Me”, a spus Musk.

Noul său material al caroseriei şi stilul neconvenţional, futurist, au adăugat complexitate şi costuri de producţiei şi ameninţă să îndepărteze cumpărătorii tradiţionali de camionete, care se concentrează pe utilitate, spun experţii.

Dar Musk, care a stabilit preţul celor trei variante ale vehiculului între 60.990 şi 99.990 de dolari, a declarat joi că Cybertruck are ”mai multă utilitate decât o camionetă” şi este ”mai rapid decât o maşină sport”.

El a condus un Cybertruck pe o scenă în uralele mulţimii şi mai târziu a predat vehicule unor aproximativ o duzină de clienţi, la un eveniment din Austin, Texas.

”În sfârşit, viitorul va arăta ca viitorul”, a spus el despre designul camionETEI, prezentând un videoclip cu Cybertruck remorcând un Porsche 911 şi învingând un alt 911 pe benzină într-o cursă scurtă.

Musk nu a anunţat preţurile vehiculului la eveniment, dar site-ul Tesla a afişat preţurile.

Varianta sa cu cea mai mare performanţă, ”Cyberbeast” va fi disponibilă anul viitor, la fel şi echiparea cu tracţiune integrală, care porneşte de la o valoare estimată de 80.000 de dolari.

Cea mai ieftină versiune cu tracţiune spate, cu un preţ de pornire estimat de aproximativ 61.000 de dolari, va fi disponibilă în 2025.

”Acest lucru va atrage… cu siguranţă o clientelă mai bogată, care îşi poate permite preţul şi îşi doreşte ceva unic şi ciudat. Acesta pur şi simplu nu este un segment mare al populaţiei care îşi poate permite asta, mai ales acolo unde sunt ratele dobânzilor”, a spus Jessica Caldwell, şefa de informaţii la firma de cercetare auto Edmunds.

După ce Musk a estimat în 2019 că Cybertruck s-ar vinde cu 40.000 de dolari, vehiculul a atras mai mult de un milion de deţinători de rezervări, care au pus depozite de 100 de dolari.

El nu a oferit un preţ actualizat înainte de ziua luni, în ciuda creşterii costurilor materiilor prime pentru vehiculele electrice.

Noile avansuri sunt de 250 de dolari, a spus Musk joi.

Preţul nu este o surpriză pentru mulţi, a spus Paul Waatti, analist la firma de consultanţă AutoPacific. Waatti a declarat pentru Reuters, înainte de eveniment, că Cybertruck s-ar descurca bine cu un public mai mic.

Cu o întârziere de doi ani, Cybertruck intră pe o piaţă de pickupuri fierbinte, pentru a concura cu F150 Lightning al Ford, R1T al Rivian Automotive şi Hummer EV al General Motors.

R1T al Rivian are un preţ de pornire de 73.000 de dolari, în timp ce F-150 Lightning începe de la aproximativ 50.000 de dolari.

Camioneta Hummer EV, mai mare şi mai puternică, costă mai mult de 96.000 de dolari.

Cybertruck, primul model nou al Tesla în aproape patru ani, este esenţial pentru reputaţia sa de producător de vehicule inovatoare.

Într-un moment în care compania se luptă cu reducerea cererii de vehicule electrice (EV) şi concurenţa în creştere, Cybertruck este, de asemenea, esenţial pentru generarea de vânzări, deşi nu în măsura automobilelor de mare volum Model 3 şi Y ale companiei.

Musk a temperat aşteptările investitorilor cu privire la produs luna trecută, invocând probleme în creşterea producţiei şi avertizând că va dura de la un an până la 18 luni pentru ca acesta să devină un contributor semnificativ al fluxului de numerar.

Înainte de lansare, Musk a captat atenţia presei pe un subiect diferit, oferind miercuri un interviu pentru New York Times. El i-a blestemat pe agenţii de publicitate care au părăsit platforma de socializare X, cunoscută anterior sub numele de Twitter, din cauza comentariilor antisemite.

Joi, el a spus despre camionetă: ”Este practic un camion incredibil de util. Nu este doar o piesă de spectacol ca mine”.

Versiunea cu cea mai lungă autonomie a Cybertruck poate parcurge aproximativ 340 de mile (547 km) şi vine cu un ”extensor de autonomie”, sau un pachet de baterie suplimentar care îşi extinde autonomia la 470 de mile.

În 2019, Musk a spus că camioneta va putea parcurge 500 de mile sau mai mult cu o singură încărcare.

”Ca pickupuri, Ford şi Chevy sunt mai utile şi cu siguranţă mai uşor de văzut”, a spus Sam Abuelsamid, analist principal de cercetare la Guidehouse Insights.

”Având în vedere că Tesla-ul aproape întotdeauna nu îndeplineşte estimările (de autonomie) în lumea reală cu 10%-20%, nu m-aş aştepta ca versiunea cu cea mai lungă rază de acţiune a Cybertruck să atingă mai mult de 300 de mile pe şosea”, a spus el, observând că Chevrolet Silverado EV este capabil să depăşească intervalul nominal de 450 de mile.

Musk a spus că Tesla ar putea atinge o rată de producţie de aproximativ 250.000 de Cybertrucks pe an în 2025. El nu a actualizat joi această estimare.

În timpul prezentării din 2019, designerul şef al Tesla, Franz von Holzhausen, a luat o minge de metal pentru a demonstra rezistenţa fereastrei de ”sticlă blindată” a camionetei, dar a spart-o. Holzhausen a aruncat joi o minge de baseball în fereastra Cybertruck, care a ricoşat.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri