Vicepremierul rus Alexander Novak: Nu este nevoie ca Rusia să interzică exporturile de motorină pentru a combate creşterea preţurilor şi o posibilă penurie

Adresându-se reporterilor, Novak a mai spus, fără a detalia, că proiectul Arctic LNG 2, condus de compania Novatek, care a început producţia provizorie în decembrie, rămâne implicată în discuţii despre livrările de gaze naturale lichefiate (GNL), deoarece sancţiunile occidentale împiedică disponibilitatea tancurilor necesare proiectului.

Rusia s-a confruntat cu o reducere accentuată a capacităţii de rafinare a petrolului, paralizată de întreruperi tehnice şi atacuri cu drone.

Guvernul a interzis exporturile de benzină timp de jumătate de an, începând cu 1 martie.

Ponderea capacităţii de rafinare oprită de atacurile cu drone a atins 14% din capacitatea totală de rafinare a petrolului a Rusiei, conform calculelor Reuters.

Capacitatea totală zilnică de rafinare primară a petrolului scoasă din  funcţiune a crescut cu aproximativ o treime în martie, din februarie, la 4,079 milioane de tone metrice.

Novak a spus că alte rafinării de petrol au reuşit să-şi sporească producţia, în timp ce guvernul lucrează la problema livrărilor de combustibil de la uzine, pe fondul blocajelor feroviare.

”Situaţia de pe piaţa produselor petroliere este stabilă astăzi. Companiile noastre au crescut deja sarcina la capacităţile disponibile. A permis o mai mare aprovizionare, inclusiv… benzină şi motorină”, a spus Novak.

Vorbind despre o întrerupere tehnică la rafinăria Norsi, a patra ca mărime din Rusia după producţie, Novak a spus că o turbină defectă ar putea relua operaţiunile într-o lună sau două.

Surse din industrie au spus că una dintre cele două instalaţii de cracare catalitică rămâne nefuncţională la rafinria Norski.

ARCTIC GNL 2

În comentariile despre Arctic LNG 2, un element cheie în planurile Rusiei de a câştiga o cincime din cota globală de piaţă a gazelor naturale lichefiate până în 2030-2035, Novak a spus că Novatek a purtat discuţii despre livrarea mărfurilor.

Compania a declarat iniţial că livrările comerciale de GNL din proiect ar trebui să înceapă în primul trimestru al anului 2024. Cu toate acestea, Washingtonul a impus în noiembrie sancţiuni împotriva proiectului, care au urmat unor măsuri separate legate de proiect în septembrie, din cauza conflictului Rusiei cu Ucraina.

Proiectul are şi provocarea de a asigura transportatorii de gaze. De teamă de o reacţie din partea sancţiunilor, acţionarii străini şi-au suspendat participarea la proiect, renunţând la responsabilităţile pentru finanţare şi pentru contractele de preluare a fabricii.

Răspunzând la o întrebare despre când va fi livrată primul transport cu GNL din proiect, Novak a spus că ”compania se ocupă de probleme, discuţiile corespunzătoare sunt în curs”.

”Principala lor problemă este cu tancurile”, a adăugat el.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed