În cel de-al doilea trimestru al acestui an, piaţa tabletelor a scăzut cu 1,5 procente de la valorile atinse în primele trei luni ale anului, producătorii reuşind să vândă 49,3 milioane de unităţi, scrie go4it.ro. Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, aceste cifre de vânzări reprezintă o creştere de 11 procente, confirmând astfel prognozele de încetinire sesizabilă a ritmului de creştere de la finele anului trecut.
Apple rămâne încă cel mai mare producător de tablete, compania reuşind să vândă 13,3 milioane de exemplare. Aceasta reprezintă însă o scădere de 9 procente faţă nivelul performanţei de acum un an, când compania a vândut 14,6 milioane de unităţi, iar cota de piaţă a companiei a ajuns acum la 26,9 procente.
Rivalul Samsung se poziţionează pe locul secund, compania vânzând 8,5 milioane de tablete şi adjudecându-şi 17,2 procente din piaţă. Compania s-a bucurat de o creştere anuală redusă, de numai 1,6 procente, însă a pierdut puţin din cota de piaţă.
Locurile trei, patru si cinci sunt ocupate, în aceasta ordine, de Lenovo, ASUS şi Acer. Primele două companii s-au bucurat de creşteri frumoase de 64,7, respectiv 13,1 procente, însă cei de la Acer nu par să găsească soluţia câştigătoare şi scad dramatic cu 36,3 procente.