Bing, PrivacyWall şi Info.com, între motoarele de căutare care au câştigat o licitaţie pentru a fi afişate ca opţiuni pe noile dispozitive cu sistem Android în Europa

Google s-a oferit să permită companiilor concurente să liciteze pentru spaţiu de publicitate aflat în partea de sus a unei pagini de căutare, pe dispozitivele cu sistemul Android, după ce Uniunea Europeană a amendat compania cu miliarde de euro pentru încălcarea reglementărilor în domeniul concurenţei.

Compania a început în luna martie să publice rezultatele licitaţiei organizate trimestrial pentru a oferi utilizatorilor trei provideri de servicii de căutare, pe lângă Google.

Google şi câştigătorii licitaţiei vor fi afişaţi aleatoriu pe ecranul dispozitivului utilizatorului.

În cea mai recentă licitaţie, Bing a câştigat drepturile în 13 ţări, PrivacyWall, din Porto Rico, în 22 de ţări, iar Info.com, din Statele Unite, în toate cele 31 de ţări.

Între alţi câştigători se află motorul de căutare independent DuckDuckGo, GMX din Germania şi gigantul rus al internetului Yandex.

DuckDuckGo, care a câştigat licitaţia în opt ţări, a criticat procesul, afirmând că încurajează ofertanţii să îi exploateze pe utilizatori.

”Licitaţia Google încurajează motoarele de căutare să respecte mai puţin confidenţialitatea, să crească publicitatea şi să nu doneze unor cauze bune, pentru că, dacă fac aceste lucruri, îşi pot permite să liciteze mai mult”, a afirmat DuckDuckGo într-o postare pe blog.

Un purtător de cuvânt a Google a afirmat: ”obiectivul este de a oferi providerilor de servicii de căutare oportunităţi egale pentru a licita, nu de a oferi un tratament special anumitor firme concurente”.

”Prin dezvoltarea ecranului cu opţiuni pentru Europa am echilibrat cu atenţie oferirea utilizatorilor a unor posibilităţi mai largi de alegere cu capacitatea de a investi în continuare în dezvoltarea şi menţinerea pe termen lung a platforme Android open-sourse”, a spus purtătorul de cuvânt.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed