BREAKING NEWS! Construcția căii ferate către Otopeni a fost întreruptă printr-o decizie judecătorească

Proiectul construcției liniei de cale ferată care va uni Gara de Nord de Aeroportul Otopeni a fost întrerupt, au declarat pentru Money.ro surse judiciare. Curtea de Apel București a decis vineri, 11 octombrie, oprirea imediată a lucrărilor la acest proiect. Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanța superioară.

 

În 29 septembrie 2019, mai multe companii, organizații și persoane fizice care s-au considerat lezate de poiectul căii ferate au deschis la Curtea de Apel București un proces în Contecios Administrativ și Fiscal. Este vorba despre AIRPORT RETAIL PARK OTOPENI SRL, DONGO BV REAL ESTATE SRL, DANERIDGE ROMÂNIA SRL, ART PACK SRL, CENTRAL ICE RINK SRL, FUNDAŢIA ŢIRIAC, MĂRIŞOIU ROXANA GABRIELA, MARIANA IANCU și COMTEL FOCUS S.A.

 

Pârâți erau Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. La primul termen, pe 7 octombrie, judecarea cauzei au fost amânată, iar astăzi, 11 octombrie, instanța a decis în favoarea celor care contestă construirea liniei de cale ferată.

 

Este vorba de tronsonul de 2,95 km. care urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni și care urmează să străbată pe piloni Drumul Gării Odăi, prin spatele patinoarului ridicat de Ion Țiriac la Otopeni, să traverseze DN1 și să intre în aeroport în zona terminalului de Plecare.

 

Recent, Ion Țiriac, cel care a investit 3 milioane de euro în patinoarul de la Otopeni, a anunțat că va fi nevoit să demoleze construcția, pusă în funcțiune în 2016, pentru că este situată foarte aproape de noua cale ferată. ”Nu pot lăsa copiii cu trenul pe deasupra. Pe mine mă stupefiază infantilitatea organelor care sunt responsabile pentru așa ceva. Faptul că încă nu se știe proiectul. Dacă trenul trece printr-un butoi sau se fac doar două garduri fonice. Am fost la Minister, fără niciun rezultat. Dacă e așa și se face acest tren, tot acest proiect cade. Trebuia să fie o piscină olimpică, apoi sala Nadiei de gimnastică. Apoi un centru de tenis cu 30 de terenuri. Cu cămin de 40-50 de camere. Așa voiam. Acum patinoarul e închis. Nu pot da drumul în aceste condiții! Unde mergem? Nu știu!”, a declarat Țiriac, pentru Gazeta Sporturilor. Despre această situație MONEY.RO a scris AICI.

 

Proiectul prevede construcția a 2,95 de kilometri de cale ferată simplă neelectrificată pe care vor circula automotoare, un viaduct cu o lungime de 1.521 metri și care va traversa DN1 la o înălțime de peste 5,67 metri,  podețe, o instalaţie de centralizare electronică, o stație de călători la terminalul T1 cu peroane care vor avea o lungime de 150 de metri, panouri pe care va fi afișat mersul trenurilor, dar și informații în legătură cu zborurile de pe aeroportul Otopeni, bănci din lemn, trotuare rulante, ghișeu de vânzare a biletelor de tren dar și automate de comercializare a biletelor, două lifturi.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed