Bucureşti, capitală europeană. Călătorii aşteaptă şi jumătate de oră în staţie pentru un autobuz, dar RATB îi ignoră

0
Bucureşti, capitală europeană. Călătorii aşteaptă şi jumătate de oră în staţie pentru un autobuz, dar RATB îi ignoră

 

Peste 77.000 de persoane lucrează în clădirile de birouri din zona Barbu Văcărescu, Floreasca şi Dimitrie Pompeiu care depind aproape integral de metroul supraaglomerat, în timp ce autobuzele şi tramvaiele RATB-ului sunt vechi şi uzate, nu au benzi unice şi nici o cale de rulare modernă, scrie ZF.RO

 

„Precizăm că aceste lucrări se realizează în prezent în cadrul unor proiecte unice, iniţiate de Primăria Municipiului Bucureşti, întrucât este necesar ca lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai, a sistemelor de apă, canal, gaze, electricitate şi de refacere a părţii carosabile să se desfăşoare simultan”, a declarat pentru ZF Constantin Tobescu, şef Birou Relaţii Publice în cadrul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB).

 

Ilinca Păun, managing partner al companiei de consultanţă imobiliară Colliers International, spune că dezvoltatorii din zona Barbu Văcărescu şi Pipera au avut discuţii cu primăria locală, însă orice autorizaţie nouă întârzie extrem de mult.

 

„Pe Barbu Văcărescu nu există o pasarelă de la me­trou către cele două străzi. Este un element urgent care tre­buie realizat. Zona ar merita şi un tramvai mo­der­­nizat. Ar merita o pasarelă simplă pietonală. Au exis­tat discuţii, dar la primărie se tot schimbă oameni şi acum sunt blo­cate autorizaţiile pentru că este an elec­toral şi teamă de acuzaţii de corupţie. Ce blochează acum piaţa imobiliară şi construcţiile este sistemul de au­to­rizări – au­to­rizaţia de construcţii şi cea de incendiu”, a spus I­linca Păun.

 

În timp ce actualul primar al Capitalei avea în programul electoral introducerea transportului în comun gratuit, companii precum Oracle, care are aproape 50.000 mp de birouri în zona de nord, oferă, în medie, un salariu net lunar de peste 6.000 de lei. Mai mult, o treime din corporatişti vin la serviciu cu maşina personală sau de serviciu, în timp ce în acea zonă există foarte puţine locuri de parcare publice, iar ei parchează unde acest lucru este interzis.

 

Bucureştiul are în prezent 139 km de linie ferată pentru tramvai, din care numai o parte este modernizată. Spre exemplu, pe Barbu Văcărescu, unde în ultimii ani s-au construit cele mai înalte şi moderne clădiri de birouri din România, linia de tramvai nu este modernizată, iar pe aceasta circulă tramvaie vechi, fără aer condiţionat şi aflate într-o stare avansată de degradare. Astfel, din cele aproape 500 de tramvaie pe care le are RATB-ul, dintre care între 250 şi 300 sunt în circulaţie, numai trei oferă condiţii decente de transport. Din total, mai bine de jumătate din tramvaie au un grad de uzură de peste 100%.