Pe şoselele din Europa rulează 29 milioane de vehicule diesel nocive, care depăşesc limitele legale de poluare

Cele mai mari branduri europene produc maşini diesel al căror nivel de poluare este mult mai ridicat decât în cazul Volkswagen, care a echipat unele modele cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare, se arată în studiu realizat de grupul Transport & Environment (T&E) în rândul a 230 de modele diesel. Conform calculelor T&E, pe şoselele din Europa rulează 29 milioane de vehicule diesel nocive, care depăşesc limitele legale de poluare. Cel mai mare număr se înregistrează în Franţa (5,5 milioane), Germania (5,3 milioane), Marea Britanie (4,3 milioane), Italia (3,1 milioane), Spania (1,9 milioane) şi Belgia (1,4 milioane).

Nu există dovezi că alţi producători auto ar fi utilizat un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare, aşa cum s-a întâmplat în cazul Volkswagen, dar mulţi şi-au realizat maşinile în aşa fel încât să păcălească testele de laborator. Patru din cinci vehicule investigate depăşesc limitele legale de poluare, arată studiul realizat de Transport & Environment.

Maşinile diesel Fiat emit de 15 ori mai mult oxid de azot decât limitele legale, atunci când sunt testate pe şosele, în timp ce vehiculele Renault emit de 14 ori mai mult oxid de azot decât actualul standard legal, cunoscut sub denumirea de Euro 6, iar modelele Vauxhall emit de zece ori mai mult oxid de azot.

Greg Archer, director în cadrul T&E, a declarat: ‘La un an de la izbucnirea scandalului emisiilor (Dieselgate), toţi producătorii auto continuă să vândă maşini diesel poluante, cu complicitatea guvernelor europene. Industria auto controlează autorităţile de reglementare, iar statele europene trebuie acum să apere drepturile cetăţenilor şi să oprească această muşamalizare scandaloasă. Numai o rechemare a tuturor vehiculelor diesel nocive va reduce poluarea şi va restabili credibilitatea în sistemul juridic european’. AGERPRES

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed