Proces pentru AUTOSTRADA DEMOLATĂ: Italienii au fost învinși!

Curtea Internațională de Arbitraj de la Washington a emis Hotărârea Arbitrală Finală  în litigiul dintre compania italiană Salini Impregilo SpA, în calitate de „Reclamantă”, și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de „Pârâtă” în procesul pentru contractul de proiectare și execuție al Autostrăzii Orăștie – Sibiu, Lot 3. Astfel, Tribunalul Arbitral, a respins Reclamantei pretenții în valoare de aproximativ 258.000.000 lei din totalul pretențiilor care s-au ridicat la valoarea de 260.006.276,51 lei. În plus, Tribunalul admis cererea reconvențională a CNAIR pentru plata de către Salini Impregilo SpA a sumei de 90.718.740 lei, reprezentând Penalități de Întârziere, astfel cum sunt prevăzute de dispozițiile Sub-Clauzei 8.7 [Penalități de Întârziere] din Contractul semnat între părți. De asemenea, decizia obligă Salini Impregilo SpA să ramburseze CNAIR suma de 152.025 USD, cu titlu de costuri arbitrale, cu dobânda legală de la data Hotărârii Arbitrale Finale până la plata efectivă de către reclamantă.

 

Salini Impregilo a contestat decizia CNAIR, deținută de statul român, prin Ministerul Transporturilor, de a anula contractul pentru lotul 3 din Autostrada Orăştie-Sibiu, dintre Cunţa-Sălişte. Italienii au denunţat gravele încălcări contractuale ale CNAIR privind proiectarea şi construcţia lotului nr. 3 al Autostrăzii Orăştie –Sibiu, cu o lungime de 22 km, atribuit către Impregilo în mai 2011. Acele ”încălcări contractuale” au culminat cu decizia aceleiaşi CNAIR, asumată pe 13 ianuarie 2016, de a rezilia unilateral contractul în cauză şi de a reatribui lucrările printr-o nouă licitaţie”, au susținut italienii. Aceștia au spus că lucrările, cu o valoare totală de 126 de milioane de euro, începute în 20 iunie 2011 şi cu termen estimat de finalizare pe 17 aprilie 2013, au suferit modificări repetate ale proiectului impuse de către CNAIR, cauzând o creştere a costurilor şi a termenului de predare, ca urmare a unor evenimente neprevăzute (alunecări de teren cu o dimensiune şi întindere imprevizibile) pe care Salini Impregilo le-a gestionat în baza unor acorduri încheiate dar niciodată respectate de către CNAIR.

 

Segmentul de autostradă Sibiu-Sebeş face parte din autostrada Orăştie-Sibiu şi a fost deschis circulaţiei în anul 2014. În anul 2015 au apărut probleme pe acest lot, ceea ce a făcut necesară demolarea şi reconstrucţia unui sector de 200 de metri, redeschis în acelaşi an. Ca urmare a acestor probleme a fost reziliat contractul cu Salini Impregilo SpA., căruia i-a fost reţinută garanţia de bună execuţie în valoare de aproximativ 60 milioane lei.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed