Războiul DRULĂ-RĂDOI nu s-a încheiat! Sindicalistul amenință iar

Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Rădoi, a anunțat că va fi iar grevă la metrou dacă șefii Metrorex, la ordinul Ministerului Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, vor  recurge la disponibilizări sau tăieri salariale.

Ion Rădoi susține că administrația Metrorex dorește să concedieze 1.700 de salariați din cei peste 5.500 care lucrează la metroul bucureștean în momentul de față. Totodată, sindicalistul șef mai spune că va fi grevă și dacă se retrage majorarea salarială de 18% pentru 2021, negociată anul trecut și inclusă în contractul colectiv de muncă. În opinia lui, șefii Transporturilor doresc intrarea Metrorex în insolvență. ”Să băgăm metroul în insolvență! Unde s-a văzut așa ceva? Niciun metrou din lume nu este rentabil. Dumnealor vor să îl facă rentabil. Bun! Succes! Să vedem cum”, afirmă Rădoi.

 

Citește și: S-au calculat PAGUBELE provocate de GREVA de la metrou

Rădoi prezintă un document semnat de șeful Metrorex
Șeful de sindicat a prezentat un document semnat de directorul general al Metrorex Ștefan Paraschiv în urma negocierilor după protestul spontan din 26 martie. Acesta stipulează că Metrorex nu va efectua disponibilizări și nu îi va sancționa pe participanții la respectivul protest. Ministrul Dulă a spus că documentul este un fake și că acțiunile pe care le-a întreprins de sesizare a DNA și DIICOT cu privire la protest vor continua.
Drulă a lovit în plin sindicatul de la metrou după ce a decis ca toate tarabele din subtran să fie dezafactate. Acestea reprezentau o sursa importantă de venit pentru sindicat. La o zi după anunțul lui Drulă că va recurge la acest gest, a avut loc protestul sindicaliștilor.

 

Citește și: Marcel Ciolacu, despre greva de la metrou: Nu a fost niciun scandal la metrou. Când nu îţi convine ceva, când eşti la guvernare, nu poţi să îi faci pe toţi terorişti

Metrorex, companie plătită de noi toți

Statul român a plătit subvenții de 683 milioane de lei 2020 pentru transportul de călători cu metroul, sumă de 2,2 ori mai mare decât în 2016. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex ar fi de 1,04 miliarde de lei. Aceste venituri din subvenții reprezintă doar 60% din veniturile de exploatere a Metrorex, se arată într-un proiect de rectificare a bugetului Metrorex, elaborat de Ministerul Transporturilor, proprietarul companiei. Respectivele subvenții nu pot acoperi cheltuielile privind activitatea curentă de exploatare a metroului, decât în proporție de 64,61% din necesarul fundamenta. Conform actului, pierderea programată pentru 2020 este de 350,4 milioane de lei, mai mare cu 6,74% decât în 2019. Trebuie spus că subvențiile sunt plătite de la bugetul de stat ceea ce înseamnă că toți românii suportă din buzunarul propriu ținerea în viață a metroului, chiar dacă ei nu sunt din București și nu au ocazia să utilizeze această metodă de transport. În plus, tariful la metrou este nemodificat de ani de zile, fiind unul dintre cele mai scăzute din Europa.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed