Agricola Bacău a înregistrat în S1 o cifră de afaceri în creştere cu 20,5%

„Creşterea cifrei de afaceri din prima parte a anului în curs a fost influenţată de mai mulţi factori. În primul rând, în perioada ianuarie – aprilie 2008 activitatea abatorului de păsări a fost oprită ca urmare a derulării proiectului de modernizare a acestuia. Creşterea înregistrată este şi rezultatul direct al creşterii volumului de carne de pui comercializată, dar şi modificării structurii de producţie în favoarea produselor refrigerate”, se arată în comunicatul companiei.

De la începutul acestui an, Agricola Bacău şi-a organizat activitatea pe mai multe linii de business, cele care reprezintă categorii distincte de produse fiind unitatea de afaceri „Carne pasăre”, care integrează următoarele departamente din societatea Agricola Internaţional SA: Fabrica de Nutreţuri Combinate, Avicola, Abator păsări, unitatea de afaceri „Semipreparate şi produse pre-gătite” – SC Europrod SA, unitatea de afaceri „Preparate din carne” – SC Conagra SA, unitatea „Salamuri crude-uscate” – SC Salbac Dry Salami SA şi unitatea de afaceri „Ouă consum” – SC Avicola Lumina, Constanţa.

Unitatea Avicola Lumina a înregistrat afaceri de 13.138.127 lei, în primul semestru al acestui an, cu 84,6% mai mult decât în perioada similară din 2008 (7.114.864 lei), Conagra a obţinut afaceri de 10.950.000 lei în creştere cu 21,1% comparativ cu primele şase luni din anul precedent. În plus, Europrod a înregistrat în semestrul întâi din 2009 afaceri de 6.646.264 lei, cu 12,1% mai decât în perioada corespunzătoare din 2008, iar Salbac Dry Salami a obţinut o cifră de afaceri de 13.043.295 lei, cu 150,7% în creştere faţă de primele şase luni din 2008.

Creşterea înregistrată de Salbac Dry Salami se datorează faptului că în primul trimestru al anului 2008 au lipsit de la comercializare majoritatea sortimentelor, deoarece acestea se obţin după o perioadă lungă de maturare, iar fabrica a repornit la sfâşitul lunii decembrie 2007, după finalizarea unui proiect de modernizare.

Astfel, la nivelul grupului restrâns Agricola Bacău, cifra de afaceri înregistrată în primele şase luni ale lui 2009 a fost de 176.189.228 lei, cu 28,5% mai mult decât în perioada corespunzătoare din 2008.

Agricola Internaţional Bacău a înregistrat în T1 2009 afaceri de 64 milioane lei, mai mari cu 34,5% faţă de primele trei luni ale anului 2008, şi un profit de 172.874 lei. La nivelul grupului, cifra de afaceri a crescut, în primul trimestru din 2009, cu 46,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, până la 97 milioane de lei.

Producătorul de carne de pasăre Agricola Bacău anunţa la începtutul anului că va reduce cu 60% investiţiile propuse pentru anul 2009, din cauza crizei economice, investind doar patru milioane de euro, faţă de zece milioane de euro cât era estimat iniţial.

Agricola Bacău deţine o cotă de 16% din producţia de carne de pasăre realizată de unităţile specializate din România, respectiv o cotă de piaţă de 10% şi o notorietate asistată de 78% în rândul consumatorilor. Sub marca Agricola Bacău se comercializează 100 tone de carne şi produse din carne şi peste 300 de mii de ouă în fiecare zi. Reţeaua de magazine Agricola Bacău este formată din 29 de unităţi, situate în Bucureşti, Buzău, Galaţi, Iaşi, Piatra Neamţ, Botoşani, Comăneşti, Moineşti, Tg. Ocna, Oneşti, Slănic Moldova şi Bacău.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed