Carnea proaspătă aduce grupului Agricola Bacău afaceri mai mari cu 21%, la nouă luni

“Carnea refrigerată a crescut în ponderea vânzărilor totale de carne de pui. Dacă în 2009 carnea refrigerată de pui reprezenta 41,7% din totalul volumului de carne de pasăre comercializată şi 56,5% din valoare, în 2009 volumul de refrigerate a crescut la 48,7%, iar valoarea la 62,6% din totalul cărnii de pasăre comercializată’’, afirmă conducerea Agricola. Vânzările au fost impulsionate şi de lansarea produsului Puiul familist, în perioada 10 august-30 septembrie, cu vânzări de zece ori mai mari în volum, în comparaţie cu cele înregistrate la sortimentul Pui grill tăviţă în perioada similară precedentă.

Creşteri la toate categoriile

În acelaşi timp, încep să se vadă şi efectele restructurării organizatorice de la începutul anului.

Pe primele nouă luni au fost înregistrate creşteri la toate categoriile de produse faţă de perioada similară din 2008, Agricola Internaţional Bacău raportând o cifră de afaceri de 209 mil. lei (9,7 mil. euro), cu 10,1% mai mult comparativ cu primele nouă luni din 2008.

Majorarea este rezultatul direct al creşterii vânzărilor de carne de pui în 2009 faţă de anul 2008, dar şi al modificării structurii de producţie în favoarea produselelor refrigerate, ca urmare a modernizării abatorului de păsări şi a unui proiect investiţional de 12 milioane de euro – în prima parte a anului trecut.

Conform reprezentanţilor companiei, la totalul segmentului carne de pui, vânzările Agricola Bacău înregistrează o creştere de 45,3% în volum şi o creştere valorică de 70%, pe fondul cererii tot mai mari pentru carne refrigerată, cu un volum aproape dublu faţă de 2008, respectiv un avans de 96,5% – volum şi 118% – valoare.

Pe segmentul salamurilor crud-uscate au fost înregistrate creşteri de 56,7% în volum şi 70,7% în valoare faţă de primele nouă luni ale anului 2008, fiind atinsă o cotă de 28,9% în volum cu Salamul de Sibiu Agricola Bacău în lunile iunie-iulie.

La categoria mezelurilor şi specialităţilor din carne fierte şi afumate, care se menţin relativ la nivelul anului trecut, preparatele Agricola au vânzări mai mari cu 19% în volum şi +37% în valoare. Vânzările au un trend ascendent şi la semipreparate şi produse pregătite.

În acelaşi timp, livrările pe piaţa externă ale Agricola în primele nouă luni au atins 2.000 tone carne de pui şi semipreparate din carne, cu 128% mai mult decât anul trecut. Valoric, avansul este de 157% faţă de 2008.

“Din analiza trendurilor, credem că la sfârşitul anului vom putea raporta o creştere de 7-8% a cifrei de afaceri faţă de anul 2008, cu o marjă netă de 3,5-4%’’, afirmă oficialii firmei din Bacău.

În 2008, afacerile grupului s-au ridicat la 104 milioane de euro. Piaţa cărnii de pui se ridică la circa 800 milioane de euro, principalii jucători fiind Transavia, Agricola Bacău, Agrisol şi Agroli.

INS: Producţie mai mică de carne de pui în august

Sacrificările şi greutatea în carcasă au scăzut la bovine şi păsări, în luna august 2009, comparativ cu perioada similară din anul precedent şi au crescut la porcine, ovine şi caprine, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

Numărul total al păsărilor sacrificate şi greutatea în carcasă a acestora s-a redus cu 2,4%, respectiv cu 12,1%. În unităţile industriale specializate s-au înregistrat creşteri la numărul păsărilor sacrificate şi la greutatea în carcasă a acestora cu 23,2%, respectiv cu 22,2%.

Conform datelor Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), la şase luni, consumul de carne de pasăre s-a ridicat la 212.603 de tone (carcasă), din care importurile au reprezentat 60.000 de tone.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed