Două miliarde de dolari, cheltuite în ultimele 12 luni pentru cumpărarea de terenuri virtuale în metaverse

Aproape 2 miliarde de dolari au fost cheltuite pe terenuri virtuale în ultimele 12 luni, în timp ce oamenii și companiile se întrec în a se impune în metavers, arată un studiu citat de BBC.

Cu toate acestea, mai sunt ani buni până când metaversul va deveni un spațiu unic online în care oamenii pot trăi, lucra și se pot juca în realitate virtuală.

Voxels este una dintre zecile de lumi virtuale care se descriu ca fiind metaversuri. Este derutant, deoarece oamenii vorbesc adesea despre „metavers” ca și cum ar exista unul singur. Dar până când o platformă începe să domine sau până când aceste lumi disparate se unesc, companiile vând terenuri și experiențe în propriile versiuni.

Cercetătorii de la Dapp Radar, analiști ai metaversului, spun că numai în ultimul an au fost cheltuite criptomonede în valoare de 1,93 miliarde de dolari pentru cumpărarea de terenuri virtuale, din care 22 de milioane de dolari au fost cheltuite pe aproximativ 3.000 de parcele de teren în Voxels.

Dapp Radar poate monitoriza acest lucru deoarece Voxels este construit pe sistemul de criptomonede Ethereum, în care, la fel ca în cazul tuturor monedelor virtuale, fiecare tranzacție este înregistrată și publicată pe un blockchain public.

Una dintre cele mai populare lumi este Decentraland. Lansată în 2020, parcelele de teren de acolo se vând cu mii, uneori milioane de dolari. Samsung, UPS și Sotheby’s se numără printre cei care au cumpărat terenuri și au construit acolo magazine și centre de vizitare.

Brandul de modă de lux Philipp Plein deține, de asemenea, un teren de mărimea a patru terenuri de fotbal, care speră să conțină în cele din urmă un magazin și o galerie.

Cu toate acestea, odată cu prăbușirea generală a valorii criptomonedelor, Dapp Radar spune că valorile imobiliare din metavers sunt aproape de minimul ultimului an

În Sandbox, un alt metavers cripto, Adidas, Atari, Ubisoft, Binance, Warner Music și Gucci sunt doar câteva dintre multinaționalele care cumpără terenuri și construiesc experiențe pentru a-și vinde și promova produsele și serviciile.

Gucci a construit, de asemenea, în Roblox, care, alături de alte platforme de jocuri mari, precum Minecraft și Fortnite, este considerat cel mai răspândit dintre metaversurile aflate la început de drum.

Aceste corporații de jocuri nu vând terenuri și sunt gestionate fără a utiliza nicio tehnologie blockchain. Cu toate acestea, ele dispun deja de unele dintre ingredientele cheie despre care scriitorii de science-fiction spun că avem nevoie pentru un adevărat metavers:

Gucci Town a avut peste 36 de milioane de vizite în anul de când a fost lansat, în timp ce Nike Land a înregistrat peste 25 de milioane de vizite în 11 luni. În Gucci Town, jucătorii pot cumpăra îmbrăcăminte pentru avatarurile lor cu bani reali. În Nike Land pot obține tricouri și pantofi pentru avataruri cu ajutorul punctelor obținute în urma jocurilor.

Moda pare să fie industria cea mai dornică să profite de oportunitățile și riscurile asociate cu metaversul.

Casa de modă exclusiv digitală The Fabricant, cu sediul în Amsterdam, produce numai haine pentru avataruri, creând colecții și articole de îmbrăcăminte personalizate pentru utilizatorii din Decentraland, Sandbox și alte metaversuri cripto.

Vânzarea record de până acum a The Fabricant este o rochie digitală care a ajuns la 19.000 de dolari, deși a fost vândută ca NFT – o piesă de artă digitală – și nu a fost purtată de către avatarul proprietarului.

Compania tocmai a obținut o finanțare de 14 milioane de dolari de la investitori care pariază pe ideea că mulți dintre noi vor trăi în curând o parte din viața noastră în metavers.

Dar nu este sigur dacă și când se va întâmpla acest lucru. În general, metaversurile cripto sunt puțin populate și sunt folosite cu adevărat doar atunci când au loc evenimente și chiar și atunci participă doar mii, și nu milioane de oameni.

Chiar și în lumea virtuală în care Meta, proprietara Facebook și Instagram, investește miliarde de dolari, informațiile scurse arată că oamenii nu rămân prea mult timp.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed