Fiscul va discuta cu firmele despre aplicarea declaraţiei unice

‘Primul ministru a cerut astăzi, în special ministrului Finanţelor, dar şi ministrului Muncii şi ministrului Sănătăţii ca începând cu săptămâna viitoare reprezentanţii ANAF, ai casei de sănătate, de şomaj şi de pensii, atât de la nivel central cât şi local, să aibă întâlniri cu mediul de afaceri pentru a se asigura că modalitatea de aplicare a declaraţiei unice este întru totul înţeleasă’, a declarat miercuri, la finalul şedinţei de guvern, purtătorul de cuvânt al Executivului, Ioana Muntean.

Angajatorii vor depune, începând din 2011, o declaraţie unică pentru plata impozitului pe venit şi pentru contribuţiile de asigurări sociale ale angajaţilor. Declaraţia unică va fi depusă la ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală), iar apoi MFP trimite datele necesare la Casa de Pensii, la şomaj (Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă), la Casa de Sănătate.

Declaraţia unică va putea fi depusă atât direct la ANAF cât şi în format electronic, on-line. Până acum, angajatorii aveau obligaţia să depună cinci declaraţii lunar – două la ANAF şi câte una la Casa de Pensii, Casa de Sănătate şi respectiv ANOFM.
Pentru veniturile acordate angajaţilor, angajatorul plăteşte contribuţii de sănătate – 5,2%, contribuţie de şomaj 0,5%, contribuţie de pensie – 20,8%, contribuţie la fondul de garantare a creanţelor salariale – 0,25%, contribuţia pentru asigurări de accidente de muncă şi boli profesionale – 0,15-0,85%, contribuţia pentru concedii şi indmenizaţii medicale – 0,85% şi reţine angajaţilor contribuţie de sănătate – 5,5%, contribuţie de şomaj – 0,5% şi contribuţie de pensie – 10,5%. La acestea se adaugă impozitul pe venit de 16%.

Prima declaraţie unică va fi depusă de angajatori până pe 25 februarie pentru veniturile aferente lunii ianuarie.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed