OUG 13/2017: Documente oficiale privind actul normativ au fost distruse sau falsificate în Ministerul Justiţiei

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a decis, duminică, disjungerea și declinarea dosarului privind elaborarea Ordonanței 13 la Parchetul General. Totodată, procurorii anticorupție au decis clasarea acuzației care viza infracțiunea de folosire a influenței de către un lider pentru a obține beneficii.

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a precizat, luni, într-un comunicat de presă, că s-a dispus „clasarea cauzei având ca obiect infracțiunea prev. de art. 13 din Legea nr.78/2000, respectiv folosire a influenței ori autorității ca persoană care îndeplinește o funcție de conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite”.

Totodată, procurorii DNA au decis disjungerea și declinarea la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, spre competentă soluționare, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de „favorizare a făptuitorului; prezentare cu rea-credință, de date inexacte, Parlamentului sau președintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârșirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului (prevăzută și sancționată de Legea 115/1999 – a răspunderii ministeriale); sustragerea sau distrugerea de înscrisuri (art. 259 al.1 și 2 C.p); sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri (art. 275 C.p); fals intelectual”.

Procurorii anticorupție mai motivează și clasarea unei cauze.

„Dosarul s-a format, ca urmare a unei sesizări formulate de persoane fizice, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de: favorizare a făptuitorului; prezentare cu rea-credință, de date inexacte, Parlamentului sau Președintelui României cu privire la activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde săvârșirea unor fapte de natură să aducă atingere intereselor statului, prev. de art. 8 alin.1 lit.b din Legea 115/1999, în legătură cu modalitățile prin care primul ministru și ministrul justiției au promovat și susținut adoptarea prin ordonanță de urgență, la data de 18.01.2017, a două proiecte de ordonanță de urgență privind grațierea unor pedepse, precum și modificarea Codului Penal și a Codului de Procedură Penală. Sesizarea a fost completată de aceiași petenți și cu privire la săvârșirea infracțiunii prev. de art. 13 din Legea nr. 78/2000 de către persoane ce dețin funcții de conducere într-un partid politic care și-ar fi exercitat autoritatea sau influența politică în vederea adoptării, în seara zilei de 31.01.2017, a unei ordonanțe de urgență prin care au fost modificate codurile penal și de procedură penală, cu scopul favorizării unor persoane urmărite penal sau judecate care, în felul acesta, ar fi beneficiat direct sau indirect de foloase necuvenite. Ulterior, ca urmare a efectuării unor acte procedurale de către procurori, s-a dispus extinderea urmăririi penale în cauză, cu privire la infracțiunile de: sustragerea sau distrugerea de înscrisuri; sustragerea sau distrugerea de probe ori de înscrisuri; fals intelectual”, informează sursa citată.

În 2 februarie, DNA a anunțat că a fost înregistrată o  sesizare depusă de mai multe persoane publice, cu privire la modalitatea de adoptare a unor acte normative. Astfel, în prezent se efectuează acte procedurale.

„La Direcția Națională Anticorupție s-a înregistrat o sesizare depusă de mai multe persoane fizice cu privire la posibile fapte aflate în competența de soluționare a instituției, în legătură cu modalitatea de adoptare a unor acte normative. Ca urmare, în conformitate cu prevederile procesual penale, se efectuează acte procedurale cu privire la aspectele sesizate. Precizăm că, atunci când împrejurările vor permite, vom fi în măsură să oferim detalii suplimentare”, a precizat DNA, într-un comunicat de presă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed