Prețul energiei din vară, un subiect încă fierbinte

Cu aceste rezultate Hidroelectrica se poziționează pe primul loc din punctul de vedere al profitabilității în topul companiilor românești, EBITDA societății fiind –  în primele 9 luni din anul 2017, de 68% din cifra de afaceri.

 

Răspunzând întrebărilor ridicate în spațiul public referitoare felul în care a fost realizat profitul în condițiile unei hidraulicități scăzute, precum și la acuzațiile de manipulare a prețului, reprezentanții companiei susțin că ”Hidroelectrica a exploatat cu prudență disponibilul de putere, astfel încât să își respecte angajamentele asumate. Chiar și în aceste condiții, în intervalul prima jumătate a anului 2017, Hidroelectrica a asigurat 24% din producția de electricitate din România și nu a efectuat exporturi.

Perioada ianuarie-august a fost însă caracterizată de apelari cu caracter excepțional pe piața de echilibrare, iar Hidroelectrica a intervenit cu promptitudine la fiecare solicitare a Dispecerului Energetic Național. Trebuie avut în vedere rolul de factor de stabilitate pe care societatea l-a avut în echilibrarea Sistemului Energetic Național.”

 

În ceea ce privește activitatea pe Piața Zilei Următoare (PZU), Hidroelectrica a tranzacționat doar cantitățile excedentare disponibile, în conformitate cu „Regulamentul de organizare şi funcţionare a PZU, cu respectarea mecanismului de cuplare prin preţ a pieţelor”, aprobat prin Ordinul Preşedintelui ANRE nr. 82/2014, cu modificările și completările ulterioare.

 

”Este însă foarte important de precizat că în perioada ianuarie – iulie 2017, Hidroelectrica a avut o cotă de piață de doar cca. 3% din cantitatea tranzacționată pe PZU, pe această piață fiind active zilnic peste 250 de societăți. Vă dau aceste date pentru a întelege că Hidroelectrica, acționează corect și că nu poate fi vorba de o manipulare a pieței pentru a crește artificial prețul, așa cum s-a afirmat” – susține domnul Bogdan Badea, Președintele Directoratului Hidroelectrica. Prețurile au fost rezultatul tranzacționării energiei pe o piață transparentă în condițiile unui disponibil mic în comparație cu cererea din piață și a erorilor în strategia de contractare a furnizorilor.

”Noi avem o strategie de contractare care nu ne permite să riscăm pe vârfuri punctuale, cum a fost astă vară sau astă iarnă. La ora actuală, Hidroelectrica vinde energie și pentru 2019″, a afirmat dl. Bogdan Badea.

 

El a precizat că și-ar dori ca marii consumatori de energie și furnizorii de ultimă instanță să răspundă ofertelor lansate de Hidroelectrica la licitațiile pentru contractare de energie cu livrare în 2018 și 2019, însă nu întotdeauna se întâmplă acest lucru.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed