Pretul in scadere salta afacerile cu GPS-uri

 “Daca anul acesta piata atinge valoarea de zece milioane de euro, in 2008, piata va ajunge la 15 milioane de euro si 20.000 de uni- tati vandute. Ritmul de crestere se va mentine si in 2010, cand se va ajunge la 80.000 de unitati vandute si la o valoare a pietei de 23 milioane de euro”, a declarat pentru Business Standard Bogdan Condurateanu, director tehnic Sheba Distribution, distribuitor oficial al Garmin in Romania. Persoanele fizice sau firmele care folosesc navigatoarele GPS in scop de relaxare personala reprezinta aproximativ 85% din clientii Sheba, restul fiind contracte mari Sheba Distribution este reprezentantul in Romania al companiei americane Garmin – unul dintre primii trei jucatori mondiali din industria de echipamente GPS. Firma care mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de aproximativ 1,9 milioane de euro detine o cota de 15-20% din piata romaneasca de echipamente GPS.

Un alt jucator major al pietei romanesti pe acest segment este GPS&More, distribuitor exclusiv pe piata locala al aplicatiei de navigare prin satelit iGO. Potrivit directorului de vanzari al firmei, Alexandru Munteanu, GPS&More are o cota de 25% pe piata romaneasca, iar pentru 2007 estimeaza o cifra de afaceri de cinci milioane de euro, in crestere de la 3,5 milioane de euro la cat s-a ridicat businessul companiei in 2006. “Noi estimam ca piata romaneasca de echipamente GPS se ridica anul acesta la peste 20 milioane de euro.

Principalul motiv de crestere al acestei piete este reprezentat de faptul ca produsele devin accesibile. Daca in 2005 un echipament de acest gen costa 2.000 de lei, pretul acestuia a scazut in 2007 pana la 600 lei”, a mai spus Alexandru Munteanu. Potrivit acestuia explozia pietei auto din Romania, precum si faptul ca doar 10% dintre masini sunt acoperite de acest tip de echipamente creeaza premisele unei dublari a acestui segment de la an la an.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed