Appcend. Aplicații mobile în mai puțin de 30 de minute

Aplicațiile mobile sunt poate cea mai fierbinte piață din industria digitală în acest moment: publisheri, marketeri, e-commerce – toată lumea vrea să fie în App Store. Iar dinamica accelerată a pieței a împins-o pe aceasta  către o valoare totală de 4,2 miliarde de euro în 2010, pentru 2012 estimările fiind și mai generoase:  13,2 miliarde euro.

 

Însă deși tot mai mulți clienți vor o aplicație mobilă, costul mediu al unei aplicații rămâne destul de ridicat – în jur de 5000 euro  – iar timpul mediu de dezvoltare nu coboară sub 30 de zile.

 

Appcend este un app builder care îți permite să îți constriești singur aplicația mobilă în maxim 30 de minute și care scade prețurile unei aplicații până la 800 euro. Clientul intră pe site-ul Appcend, se loghează și apoi accesează un control panel de unde  își poate crea propria aplicație mobilă fără să scrie măcar o singură linie de cod. În aplicațiile realizate de Appcend pot fi incluse  video și foto streaming, social sharing, realitate augumentată, scaner de coduri QR, integrare cu Google Maps și integrare cu Pay Pal.

 

După definitivarea sa aplicația este trimisă automat către App Store-urile selectate, unde va aștepta validarea, în timp ce dashboard-ul folosit pentru construirea aplicației se transformă în panel-ul de administrare al acesteia, acolo de unde proprietarul poate updata conținutul, adăuga update-uri și așa mai departe.

 

“Avem 3 tipuri de soluții – pentru indivizi – ceea ce înseamnă că oricine poate să meargă pe site și să își construiască o aplicație cu o taxă inițială și un abonament lunar. În al doilea rând ne concentrăm pe reselleri – agenții digitale, companii de media – cărora le vom vinde un pachet wholesale. Nu în ultimul rând, țintim companiile mari, care au dezvoltatori de aplicații in-house și care vor SDK-ul ca să poată programa în continuare”, spune Sebastian Văduva, business development Appcend.

 

Appcend se va lansa în public beta în decembrie 2010, urmând ca la începutul anului viitor să atace piața europeană, iar în aprilie să înceapă să producă și aplicații pentru Android și în iulie pentru iPad.

 

Extinderea pe piața din Europa, acolo unde Appcend este deocamdată primul jucător cu o asemenea tehnologie,  este de o importanță strategică pentru companie. “Primul pas este să ne extindem în Europa cât de repede putem Vom avea nevoie de câte un om sau o echipă de vânzări în fiecare piață majoră din Europa. De asemenea birourile locale ale Appcend ar trebui să se mute din București într-o altă piață. ” Lipsa de know-how de pe piața internă este primul motiv pe care Văduva îl dă pentru a explica importanța relocării Appcend. Cel de-al doilea e strategic: lupta pentru cota de piață se va da pe teritoriul Europei.

 

“Avem câțiva competitori, 6 sau 7 în total, fiindcă este încă un domeniu foarte nou. Toți sunt în Statele Unite, avantajul lor fiind că au mai multă experiență în piață, între 6 luni și un an. Produsele lor au  însă mai puține feature-uri și posibilități mai reduse de customizare, ca atare aplicațiile pe care le pot genera sunt mai simple și mai puțin interesante pentru utilizatori. În Appcend poți customiza fiecare culoare, fiecare pixel din aplicație”, spune Văduva. Problema e însă că doi dintre competitorii noștri, AppMakr și Red Foundry, au primit finanțare de câte un 1 milion de dolari în ultimele două luni. Pe deoparte asta demonstrează cât de fierbinte este segmentul de piață al aplicațiilor mobile. Însă motivul pentru care au obținut finanțare este că următoarea lor țintă este extinderea către Europa, aici se va da lupta care va decide câștigătorul.” Deocamată Appcend este singurul jucător de pe piața europeană și intenționează să  folosească acest lucru în avantajul său, stabilindu-și prezența cât mai repede.

 

Appcend estimează pentru următorii trei ani o cifră de afaceri de 2,45 milioane de dolari, în condițiile în care extinderea  va decurge conform planului.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed