Ce se întâmplă când guvernul nu vrea să atragă fonduri UE: Taxă de 6,3 euro

Este unul dintre proiectele guvernului Dăncilă proiectate pentru a fi realizate prin PPP, în loc de construirea cu ajutorul fondurile europene gratuite. Comisarul european Corina Crețu a criticat în repetate rânduri guvernul Dăncilă pentru că ignoră fondurile UE și nu trimite proiecte mari de infrastructură pentru aprobare la Comisia Europeană. Dat fiind că va fi realizată pe cheltuiala (parțială) a unei firme, autostrada va avea o taxă de utilizare pentru fiecare autoturism.

 

Potrivit documentului, investiția e estimată la peste un miliard de euro (1,001 miliarde euro construcția, costuri sisteme de taxare – 12 milioane euro, costuri sisteme de securitate – 2 milioane euro), sumă ce ar trebui asigurată de partenerul privat (firma) care va intra în parteneriat cu statul român. O parte va fi însă suportată și de bugetul de stat.

 

După construcția autostrăzii, care va dura 4 ani, beneficiarul privat (firmă) va opera autostrada timp de 2 de ani. Partenerul public va fi Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

 

Articolul integral pe G4MEDIA

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed