Taximetriştii bucureşteni şi-au făcut cartel. Niciun tarif sub 1,39 lei pe kilometru

Meridian Taxi este cea mai mare firmă de taximetrie din Bucureşti, cu peste 1.200 de maşini. În prezent, are unul dintre cele mai mari tarife din oraş: 1,65 lei pe kilometru. În opt zile, însă, acesta se va ajusta la 1,40 lei. La acelaşi nivel a ajuns şi Taxi Pelicanul, de această dată majorând preţul cu 0,2 lei. De fapt, marea majoritate a firmelor de profil din Bucureşti abordează tariful de 1,39 sau 1,4 lei, excepţie făcând Cristaxi, Cobălcescu şi taxiurile de Otopeni. Patronii spun că au ajuns la tariful de 1,39 lei în urma unor calcule interne.

Foarte curios este cum s-a ajuns tocmai la un asemenea tarif, dat fiind faptul că unele firme au câteva zeci de maşini, altele câteva sute şi, prin urmare, încasări şi costuri diferite. “I-am întrebat şi pe ceilalţi patroni ce părere au şi am convenit că sub pragul ăsta nu se poate trece. 90% din piaţă are tariful ăsta sau urmează să-l aibă. Cei care au rămas la 1,59, sau peste, e treaba lor. Condiţiile de piaţă ne-au făcut să procedăm astfel. Nu puteam să ne distrugem noi rămânând la acelaşi tarif”, a spus pentru MONEY.ro Lucian Marin, director executiv la Meridian.

Acesta mai dezvăluie, însă, şi un alt aspect. Astfel, patronii companiilor de taxi care afişau preţuri mari, printre care şi Meridian, erau extrem de deranjaţi de cei care mergeau cu tarife foarte mici, ca Pelicanul, şi i-ar fi şi ameninţat. “Făceau dumping. Nu poţi să mergi cu 1,19 şi să fii profitabil. Să furi e uşor. Aşa că le-am zis: ori scumpiţi ori vă facem plângeri pe la toate autorităţile competente”, arată Marin. Aparent, ameninţarea a avut şi efect, dovadă faptul că Pelicanul a scumpit kilometrul tot până la 1,39 lei. Ca de altfel şi As Taxi, care a trecut, de două săptămâni, de la 1,29 lei la 1,39 lei.

De partea cealaltă, patronii care mai au curajul să afişeze tarife de peste 1,4 lei, spun că n-au cum să le micşoreze, pentru că un asemenea preţ nu reflectă, deloc, costurile reale. Mai spun şi altceva: că la 1,39 lei trebuie să faci evaziune fiscală ca să rezişti. “Eu n-am vrut să intru în rândul lor. Nu vreau să scot bani din buzunar sau să mă ocup de alte chestii. Să fie clar! Toţi cei care merg cu 1,39 sunt pe pierdere. Poate şi Concurenţa ar trebui să aibă ceva de spus aici. Eu o să merg tot cu 1,60 şi prefer să fac curse mai puţine dar cu mai mulţi bani”, a declarat Nicolae Truşcă, directorul Cobălcescu. Acesta mai spune că la un moment dat s-ar putea să fie şi el nevoit să micşoreze tarifele, pentru a nu ieşi de tot de pe piaţă.

Pentru Consiliul Concurenţei piaţa taximetriei a fost şi este problematică. Şi asta pentru că se supune unei legi aparte despre care preşedintele Autorităţii, Bogdan Chiriţoiu, spune că este proastă şi c-ar trebui schimbată. “În principiu, legea taximetriei le dă dreptul să afişeze un tarif minimal. Totuşi, dacă au stabilit între ei care să fie valoarea acestuia, asta sună prost pentru consumatori. Dacă la acest tarif au ajuns în urma unor calcule interne e OK. Dacă, însă, şi-au făcut calculele în comun, atunci nu mai e bine. În cazul în care vom constata că e o încălcare a legii noastre şi a legii lor, care le permite multe, atunci vom interveni. Oricum problema taximetriei este o chestie dureroasă şi de lungă durată”, arată Chiriţoiu.

Orice majorare sau micşorare de tarif trebuie notificată la Primăria Generală. Numai după primirea acceptului municipalităţii intră şi în vigoare. În Bucureşti există circa 9.500 de taxiuri afiliate la firme. Cu tot cu independenţi şi cu cei din Ilfov, numărul lor ajunge la 12.000.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed