Vânzările cu amănuntul din Marea Britanie au scăzut cu 2,3% în aprilie, ratând estimările

Economiştii chestionaţi de Reuters se aşteptau la o scădere mai mică, de 0,4%.

”Volumele vânzărilor au scăzut în majoritatea sectoarelor, comercianţii cu amănuntul de îmbrăcăminte, echipamente sportive, magazinele de jocuri şi jucării şi magazinele de mobilă s-au descurcat prost, deoarece vremea nefavorabilă a redus traficul”, a spus biroul.

Cifra din martie a fost revizuită de la stagnare la o scădere de 0,2%.

Vânzările au crescut cu 0,7% pe parcursul celor trei luni până în aprilie, comparativ cu cele trei luni anterioare, după un sezon slab în decembrie şi de sărbători, dar au scăzut cu 0,8% în termeni anuali.

Kris Hamer, director la British Retail Consortium, a subliniat punctele luminoase în datele din vânzările de produse cosmetice şi computere.

”Cu vara care este aproape, în timp ce inflaţia se apropie rapid de ţinta de 2% a Băncii Angliei, comercianţii cu amănuntul speră că încrederea consumatorilor se va îmbunătăţi, iar cheltuielile vor creşte din nou”, a spus Hamer într-o notă.

Încrederea consumatorilor s-a îmbunătăţit în mai atât în ceea ce priveşte finanţele personale, cât şi perspectivele asupra economiei în general, potrivit unui sondaj publicat vineri de GfK.

Inflaţia totală în Regatul Unit a scăzut la 2,3% în aprilie, de la 3,2%, au arătat cifrele publicate miercuri. Cu toate acestea, persistenţa inflaţiei de bază şi a serviciilor a determinat pieţele să respingă pariurile pentru prima reducere a ratei dobânzii BOE din iunie până în august sau septembrie.

Phil Monkhouse, director de ţară în Marea Britanie la firma de servicii financiare Ebury, a declarat că alegerile generale surpriză anunţate săptămâna aceasta pentru 4 iulie ar putea adăuga ” o nouă incertitudine” în mintea consumatorilor care se confruntă deja cu rate ale dobânzilor mai mari.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed